Med pandemijo so morala tudi B2B-podjetja prilagoditi poslovne prakse in ponovno razmisliti o svojih strategijah in procesih. B2B-marketing ni več takšen, kot smo ga bili vajeni. Preoblikovalo ga je pet trendov, ki bodo prevladali tudi v naslednjih mesecih ali celo dlje.
Potrošniki odprti do digitalnega preobrata
Če so bili digitalni kanali včasih le del B2B-marketinških strategij, so v dobrem letu dni stopili daleč v ospredje. Skoraj čez noč so se morali tržniki zavoljo ohranjanja vezi s svojimi strankami preusmeriti v virtualne dogodke, e-poštni marketing, ustvarjanje blogov, spletnih seminarjev, video vsebin in v druge digitalne kanale.
Kot pričajo raziskave, so potrošniki ta preobrat sprejeli z odobravanjem, saj so v 85 % izrazili odprtost do novih digitalnih ponudb, za 84 % strank pa imajo digitalne izkušnje danes večjo vrednost.
Vsebinski marketing v novih oblikah
S selitvijo strank v digitalna okolja postaja spletna vsebina vse pomembnejša. Pisana beseda je še vedno priljubljena, saj B2B-tržniki do strank pristopajo prek e-pošte ali blogov. Nekaj več pozornosti bo v prihodnje usmerjene v optimizacijo spletnih strani (SEO) in oglaševanje na Googlu (SEM), še zlasti na treh ključnih področjih:
- semantično iskanje, tj. iskanje, ki se osredotoča na pomen iskalnih poizvedb in ne le na ujemanje ključnih besed;
- namen iskanja oz. primarni cilj iskalne poizvedbe ter
- glasovno iskanje, tj. uporaba glasovnega ukaza za iskalno poizvedbo.
Vse bolj razširjene so danes tudi spletne video vsebine, podkasti, spletni seminarji, infografike, kvizi, spletne raziskave ter virtualna in obogatena resničnost.
Umetna inteligenca in marketinška avtomatizacija
Po podatkih raziskovalne družbe Statista bo trg umetne inteligence iz leta v leto rastel za okoli 54 %. Strojno učenje in orodja za marketinško avtomatizacijo lahko B2B-marketing usmeri v boljši izkoristek oglaševalskih sredstev, ciljanje, segmentacijo, personalizacijo, ocenjevanje sledi, napovedno analitiko ali celo ustvarjanje vsebine.
Z empatijo do dobrih poslovnih odnosov
Pandemija je številne tržnike obrnila k strankam. Namesto da bi se ukvarjali z ustvarjanjem novih stikov, raje ponujajo koristne informacije in rešitve obstoječim ter vlagajo v odnos z njimi.
Podjetja, ki v novih razmerah razumejo svoje stranke in njihove težave, si prizadevajo za ustvarjanje personaliziranih in relevantnih vsebin. V kombinaciji z marketingom, ki temelji na strankah, lahko tako še okrepijo poslovne odnose.
V ospredje prihaja marketing, temelječ na strankah
Raje kot bi ciljala vse potencialne stranke, se podjetja osredotočajo na nekaj ključnih. Tako je njihov pristop bolj personaliziran in individualen, kar se odraža v večjih konverzijah. Za uspeh na tem področju pa je ključna usklajenost med marketingom in prodajo. Tako tržniki kot prodajniki morajo biti svojim strankam stalno dostopni ter jim ponuditi personalizirane odgovore in rešitve.
Agilnost B2B-podjetjem omogoča, da po potrebi hitro prilagodijo svoj pristop in strategije. Vselej pa bi morala biti pozorna tudi na analitike in že vnaprej razmišljati, kako se lahko še izboljšajo. Z A/B in multivariatnim testiranjem lahko ugotovijo, na katere vsebine se njihova občinstva najbolj odzivajo in katerim digitalnim kanalom dajejo prednost, skladno s tem pa usmerjajo svoje poslovanje.