Tudi pri oglaševanju, temelječem na licitacijah v realnem času, je treba skladno z GDPR-jem pridobiti soglasje posameznikov.
Urad informacijskega pooblaščenca, regulator področja zasebnosti v Združenem kraljestvu, do letošnjega poletja ni bil posebej dejaven pri uveljavljanju zakona o varstvu podatkov, kar se tiče uporabe piškotkov in programatičnega oglaševanja, temelječega na licitacijah v realnem času. To se je spremenilo junija in julija, ko je urad objavil podrobno poročilo o praksah licitacij v realnem času ter posodobljena navodila o uporabi piškotkov. V publikaciji je izpostavil nekaj ključnih točk, ki bodo verjetno vplivale na področje oglaševalskih tehnologij.
Ocene učinka varstva podatkov so za licitacije v realnem času obvezne
Poročilo Urada informacijskega pooblaščenca iz Združenega kraljestva navaja, da številna podjetja, ki se ukvarjajo z oglaševalsko tehnologijo, še niso izvedla nobene ocene učinka varstva podatkov v zvezi z osebnimi podatki, ki jih nadzorujejo. Evropska uredba GDPR, ki je začela veljati lani, zahteva, da se ocene učinka varstva podatkov sprejmejo tam, kjer se uporablja nove tehnologije za obdelavo osebnih podatkov in kjer ta predstavlja veliko tveganje za pravice in svoboščine posameznikov, ki jih to zadeva. Po svoji naravi licitacije v realnem času sprožijo zahtevo, zato morajo podjetja sprejeti ocene učinka varstva podatkov, če tega še niso storila.
Za obdelavo osebnih podatkov pri licitacijah v realnem času je potrebno soglasje posameznikov
Licitacije v realnem času vključujejo obdelavo podatkov uporabnikov, ki sodi v ovir GDPR-jeve definicije osebnih podatkov. Ta opredelitev vključuje spletne identifikatorje, zato zajema uporabnike spletnih strani, ki bi jih bilo mogoče prepoznati iz informacij o zahtevah za licitacije, ki jih spletna stran pošlje ponudnikom oglaševanja. Urad informacijskega pooblaščenca meni, da je privolitev uporabnikov edina ustrezna zakonita podlaga.
Založniki spletnih strani morajo zagotoviti, da je soglasje uporabnikov pridobljeno po standardih GDPR-ja, sicer ni pravne podlage, v okviru katere bi ustrezne podatke lahko predali dobaviteljem oglaševalske tehnologije. Poročilo urada še posebej poudarja pomembnost pridobitve izrecnega soglasja uporabnikov za občutljive podatke, kot so zdravstveno stanje in politična stališča. Ponudniki oglaševalske tehnologije bodo morali spremeniti svoje obstoječe mehanizme privolitve, da bodo pridobili izrecno soglasje v zvezi s temi podatki, ali pa se bodo morali vzdržati obdelave teh podatkov iz posebnih kategorij.