Deli

V današnjem hitro spreminjajočem se poslovnem svetu postaja temeljito poznavanje strank ključnega pomena. Medtem ko so bile tradicionalne metode segmentacije uspešne v preteklosti, nas je prihod umetne inteligence (UI) popeljal v novo dobo, kjer se uspešnost marketinga gradi na mikrosegmentih. Stare metode segmentiranja postajajo namreč v današnjem svetu, ki je demografsko in interesno zelo raznolik in razpršen, še posebej to velja za mlajše generacije, zastarele. Z UI lahko podjetja svoje stranke segmentirajo z izjemno natančnostjo in učinkovitostjo, kar vodi do boljših poslovnih rezultatov.

Z uporabo napredne oglaševalske tehnologije in umetne inteligence do učinkovite mikrosegmentacije - iPROM - Mnenja strokovnjakov - Tomaž Tomšič

V tem blogu vam želim predstaviti prednosti uporabe UI pri segmentaciji strank in kako lahko vi izkoristite te prednosti za izboljšanje svojih trženjskih kampanj.

Mikrosegmentacija kot učinkovita alternativa demografski segmentaciji

Mikrosegmentacija postaja v marketingu ključna zaradi svoje zmožnosti natančnega ciljanja in personalizacije ponudbe. Z osredotočenjem na vedenjske in celo psihografske lastnosti kupcev podjetja optimizirajo oglaševalske kampanje, kar povečuje učinkovitost in donosnost naložb. Prav tako jim to omogoča, da ponudijo izdelke, ki so bolj prilagojeni željam posameznikov, kar zvišuje zadovoljstvo in zvestobo strank.

Na drugi strani pa tradicionalna, makro demografska segmentacija, čeprav še vedno uporabna, pogosto ne zadostuje sodobnim marketinškim potrebam. Demografski podatki, kot so starost, spol in izobrazba, ne zajamejo kompleksnosti sodobnega potrošniškega vedenja in lahko vodijo do prevelike generalizacije. Zbiranje demografskih podatkov se sooča tudi z omejitvami na področju e-zasebnosti, saj regulative, kot je GDPR, omejujejo, kako in kakšne vrste podatkov je mogoče zbirati.

Mikrosegmentacija kot učinkovita alternativa demografski segmentaciji - iPROM - Mnenja strokovnjakov - Tomaž Tomšič

Uporaba prvoosebnih podatkov za mikrosegmentacijo

Najučinkoviteje se segmentacija začne z zbiranjem prvoosebnih podatkov, vključno z vedenjem na spletnem mestu, preferencami vsebine, preteklimi nakupi in geografsko lokacijo. Ti podatki se nato temeljito pregledajo in analizirajo z uporabo platforme za upravljanje podatkov, kot je iPROM Private DMP. Na ta način se identificirajo ključni vzorci in skupne značilnosti različnih segmentov strank, kar vodi do jasnih in natančnih skupin strank glede na njihove specifične potrebe, preference in vedenja.

Ta postopek postavlja temelje za učinkovito segmentacijo strank in identifikacijo ciljnih občinstev, kar omogoča bolj ciljano in učinkovito marketinško komunikacijo. Poleg tega lahko z uporabo umetne inteligence za obdelavo teh zbranih podatkov v DMP-ju razvijemo modele podobnih strank (look alike), ki identificirajo potencialne stranke, ki so vedenjsko podobne obstoječim strankam ali imajo podobna zanimanja. Z uparjanjem teh podatkov z vedenjskimi vzorci uporabnikov digitalnih medijev lahko svoje ciljno občinstvo razširimo na celotno populacijo in tako z oglasnimi sporočili dosežemo nove potencialne kupce.

Tehnične podrobnosti mikrosegmentacije

UI je bistveno hitrejša in natančnejša v prepoznavanju potreb in zanimanj potrošnikov, kar omogoča personalizirane in v praksi dejansko mikrosegmentirane marketinške pristope. Tehnologija UI uporablja metode strojnega učenja ter globoko učenje za prepoznavanje subtilnih in kompleksnih vzorcev znotraj velikih naborov podatkov. UI lahko na primer identificira skupine potrošnikov, ki imajo podobne nakupovalne navade, a se morda geografsko razlikujejo in so lahko za neko blagovno znamko popolnoma nove oziroma nespecifične. V današnjem svetu, kjer se vedenje potrošnikov hitro spreminja, individualizem pa postaja ena od temeljih lastnosti mlajših generacij, je prav sposobnost mikrosegmentacije in personaliziranega nagovarjanja ključna za uspešnost marketinških aktivnosti.

Manjši medijski odpad

Z uporabo mikrosegmentacije z UI lahko segmentirate svoje kupce in tudi bolje razumete njihove preference. Vaša marketinška prizadevanja bodo osredotočena na občinstva, pri katerih je verjetnost konverzije toliko večja. To zmanjšuje medijski odpad in povečuje donosnost vaših naložb.

Dodatno UI omogoča zelo učinkovito testiranje oglasov A/B. V praksi to pomeni, da UI opravi delo ugotavljanja, katere različice oglasov se najbolje obnesejo, tako glede proračuna kot kombinacij oglasnih kreativ. UI vam omogoča prerazporeditev oglaševalskih sredstev na oglase, ki delujejo, ter vam pomaga optimizirati celotne stroške oglasov.

Uporaba dinamičnih oglasnih kreativ, ki se gradijo z uporabo UI, pa pri tem pospešuje postopek izgradnje kreative v realnem času in ustvari personalizirane oglase v realnem času na podlagi podatkov uporabnikov.

Primer mikrosegmentacije podatkov z iPROM Private DMP-jem - iPROM - Mnenja strokovnjakov - Tomaž Tomšič

Primer mikrosegmentacije podatkov z iPROM Private DMP-jem

iPROM Private DMP je rešitev za napredno uporabo prvoosebnih podatkov, ki omogoča izboljšanje digitalnih oglaševalskih strategij, kar potrjujejo tudi primeri iz prakse. SKB banka je na primer z uporabo iPROM Private DMP-ja znatno izboljšala svoje oglaševalske rezultate, kar dokazujeta 72-odstotno povečanje neposrednega odziva in 25-odstotno zmanjšanje stroškov na uporabnika. iPROM Private DMP namreč uporablja UI za analizo podatkov in razvoj modelov podobnih strank (modeli look alike), kar omogoča ciljanje novih strank, ki se v svojem vedenju ujemajo z obstoječimi strankami.

Podobno je Lisca z uporabo prvoosebnih podatkov in modeliranja z uporabo naprednih algoritmov razvila strategijo za identifikacijo in ciljanje novih potencialnih strank, ki so bile interesno in vedenjsko podobne obstoječim strankam. Implementacija te strategije je privedla do osemkratnega povečanja spletne prodaje kopalk na hrvaškem trgu in Lisci zagotovila dragocene vpoglede v njihovo ciljno občinstvo.

Inovacije in poslovna rast

Z mikrosegmentacijo strank, ki jo poganja UI, lahko razkrijete nove segmente oziroma svoja prava ciljna občinstva. S poglobljenim razumevanjem želja svojih strank lahko identificirate tudi njihove neizpolnjene potrebe in celo razkrijete nove priložnosti za razvoj izdelkov ali storitev. Tako se podjetja ne samo odzivajo na trenutne potrebe trga, temveč aktivno oblikujejo prihodnje tržne strategije, kar vodi do trajnostne rasti in inovacij.

Deli

O avtorju

Tomaž Tomšič je danes strateški svetovalec in vodja iPROM Labs. Odgovoren je za enoto iPROM Labs, v kateri že več kot desetletje raziskuje nove tehnologije za oglaševanje in komuniciranje v digitalnih medijih. V iPROMU je redno zaposlen praktično že od same ustanovitve, kar o njem pove praktično vse. V prostem času se ukvarja z raziskovanjem analitičnih metod obdelave velikih količin podatkov in raziskovanjem tehnologij za 3D tiskanje. Po njegovih besedah bo kombinacija teh tehnologij v prihodnosti človeški vrsti utrla pot življenja in bivanja na drugih planetih. Tomaž je v prostem času tudi strasten tekač in maratonec.

Vsi prispevki avtorja

Arhiv