Personalizacija je v današnjem času ključnega pomena, saj potrošniki na vsaki točki stika pričakujejo prilagojeno izkušnjo. Mnoge blagovne znamke se trudijo prevladati v poplavi ponudb, a uspelo bo le tistim, ki z marketinško tehnologijo dosežejo popolno poznavanje potrošnikov in ustvarjajo individualne izkušnje.
Marketinški strokovnjaki imajo več kot dober razlog, da skušajo zagotoviti personaliziran pristop. Kar 41 % anketiranih trgovcev na drobno je poročalo o pozitivnih učinkih personalizacije, ki je pripomogla k 50–100 % rasti prihodkov. 15 % vprašanih pa je povedalo, da je personalizacija pripomogla k povečanju prihodkov za 100–300 %.
Podatki, vpogled in ukrepanje
Pot do poenostavljene in učinkovite personalizacije omogoča pristop, imenovan pametno vozlišče. Ta temelji na podatkih, kjer sta velikega pomena zavzemanje strokovnjakov za vse surove signale, ki jih pošiljajo potrošniki, in nadaljnja samodejna uporaba signalov za obogatitev posameznih profilov potrošnikov. Prek vpogleda je priporočljivo sprejemati pametne odločitve, ki temeljijo na umetni inteligenci, naslednja koraka pa sta ukrepanje in samodejna izbira pravega sporočila za prave uporabnike v pravem času in prek pravega kanala.
Pristop pametnega vozlišča
Centralizacija in avtomatizacija sta ključni za objektivno oceno kateregakoli poslovnega procesa. V primeru personalizacije to pomeni pridobivanje relevantnih podatkov na enem mestu, uporaba umetne inteligence, odločanje na enotnem viru podatkov in učinkovito upravljanje akcij na vsaki posamezni točki stika.
Pri navedenem upravljanju je pomemben pristop pametnega vozlišča oz. platforma podatkov o potrošnikih, kjer so lahko povezani vsi viri podatkov in vsi kanali. Platforma podatkov o potrošnikih dovoljuje kombinacijo umetne inteligence in znanja marketinških strokovnjakov, namesto ročnega upravljanja in odločanja na podlagi razdrobljenih podatkov pa skozi celoten proces personalizacije deluje centralizirano in avtomatizirano. To omogoča pridobivanje vseh relevantnih signalov potrošnika in dovoljuje odločanje na osnovi umetne inteligence. Platforma podatkov o potrošnikih omogoča centralizirano sprejemanje odločitev na vsakem kanalu, hkrati pa personalizacijo sporočil omogoča z izbiro pravega kanala in s prilagoditvijo na podlagi preteklega vedenja potrošnikov.
Pristop pametnega vozlišča omogoča izgradnjo agilnosti v središču personalizacije. Platforma podatkov o potrošnikih se tako poveže z vsemi potrebnimi podatkovnimi viri in sistemi, ki omogočajo rast in spreminjanje, saj se kanali in marketinška tehnologija neizogibno povečujejo in spreminjajo. Nenehna igra dohitevanja med oglaševalci tako ni več pomembna, saj lahko pristop pametnega vozlišča oz. platforma podatkov o potrošnikih že v kratkem času uporabe omogoči prilagajanje hitrim spremembam in zagotovi bolj prepričljiva sporočila za potrošnike ob vsakem stiku z blagovno znamko. Personalizirana izkušnja pa je ključ do zvestobe potrošnikov in posledično boljšega poslovanja.