Upravljanje identifikacijskih podatkov za boljše ciljanje, personalizacijo vsebin, učinkovitejše merjenje in večjo ustreznost oglasov.
Upravljanje identifikacijskih podatkov je ključno
IAB je v sodelovanju z več digitalnimi medijskimi podjetji predstavil vodnik Mobile Identity Guide for Marketers, ki je zasnovan kot pomoč oglaševalcem za upravljanje identifikacijskih podatkov. To omogoča boljše ciljanje, personalizacijo dinamične vsebine, napovedno modeliranje, učinkovitejše merjenje, atribucijo in večjo ustreznost oglasov.
Oglaševalci običajno iščejo možnosti za uporabo lastnih podatkov CRM, ki jih aktivirajo v medijih – na mobilnih straneh in aplikacijah – z uporabo kombinacije razpoložljivih identifikatorjev, kar v končnem omogoča atribucijo in vpoglede pri ustvarjanju prihodnjih kampanj, so pojasnili v IAB-ju in dodali, da si danes vsi prizadevajo za tesno povezanost različnih podatkovnih nizov, tako nespletnih kot spletnih, ter zanesljivo povezovanje stvari z dejanskimi uporabniki. Nekatera podjetja upravljajo s podatki, ki jih imenujejo glavni identifikacijski podatki in jih uporabljajo za povezovanje z drugimi identifikacijski podatki, kot so piškotki in oglaševalski identifikacijski podatki. Piškotki na mobilnih napravah predstavljajo poseben izziv, saj niso splošno podprti, njihovo trajanje pa se lahko spreminja.
Oglaševalski identifikacijski podatki in večkanalna usmerjenost
Oglaševalski identifikacijski podatki, temelječi na mobilnih aplikacijah, so trajnejši in podpirajo zasebnost, zato nekatera podjetja svoje upravljanje z identitetami osredotočajo na te oglaševalske identifikacijske podatke ter jih povezujejo z nespletnimi identifikatorji in s piškotki. Gre za proces uporabe različnih pristopov (t. i. mix-and-match).
To razvijajoče se področje digitalnega oglaševanja je zelo nestabilno. A panoga raste in večkanalno osredotočenost je lažje razumeti. 87 odstotkov rednih uporabnikov podjetja YP (nekoč Yellow Pages) ima v lasti pametni telefon, 69 odstotkov tablico in 88 odstotkov namizni računalnik. Iz tega je mogoče upravičeno sklepati, da večina YP-jevih uporabnikov, teh je približno 60 milijonov, uporablja enkrat eno, drugič drugo napravo.
Nedavna raziskava podjetij Conversant, Forrester, IPSOS in comScore je pokazala, da 67 odstotkov potrošnikov začne z uporabo ene naprave, preden se prestavi na drugo. Še več, večkanalno merjenje in atribucija sta bila skrb številka ena za 57 odstotkov oglaševalcev, kaže študija IAB-ja in Winterberry Groupa.
»Povprečen novodoben uporabnik uporablja vsaj tri naprave za brskanje po spletu; računalnik, pametni telefon in tablico. Izziv oglaševalcev pa je uporabnika spremljati ne glede na napravo (cross-device). IAB-jeva pobuda si prizadeva rešiti ta izziv, hkrati pa povezati oz. vsaj približati oba oglaševalska svetova – spletnega in nespletnega. S tovrstno povezljivostjo bo merljivost oglaševanja veliko bolj natančna, hkrati pa bodo uporabniki prejeli bolj personalizirane in njim prilagojene oglase, zato to pobudo močno pozdravljam,« upravljanje identifikacijskih podatkov komentira Miloš Suša, spletni medijski specialist.