Deli

S hitrim porastom priljubljenosti družabnih mrež se tržniki vse bolj soočajo z novim izzivom – kako pravilno meriti uspešnost oglaševalskih akcij, ki se odvijajo na takih medijih. Dejstvo je, da učinkovitost oglasov, ki so umeščeni na straneh kot sta Facebook ali MySpace, ne more biti merjena samo s tradicionalnimi metrikami, kot so število prikazov, razmerje med prikazi in kliki … Mnoge oglaševalske agencije tudi pravijo, da družabne mreže niso najboljše za gradnjo imidža blagovne znamke z navadnimi spletnimi pasicami, saj se tu uporabniki družijo s svojimi prijatelji. Poleg tega jim ogromno število aplikacij obrača pozornost stran od oglasov, ki so postavljeni nekam ob stran ali na vrh. Zato, na primer, MySpace omogoča oglaševalcem, da klasično oglaševanje združijo z naprednejšim (na stran vključijo vsebino, ki si jo uporabniki naložijo na svoj računalnik in se lahko virusno širi po strani). In pri tovrstnih akcijah se ne merijo zgolj kliki, prikazi, doseg …, pač pa podatki o obiskih družabnih strani, čas, ki ga posamezniki preživijo tam, ali so uporabniki gledali določen video, ali so dodali del vsebine v svoj profil …

Pri vseh številnih meritvah, ki jih ponujajo mediji, pa ostaja vprašanje, kako vse te podatke ovrednotiti in razvrstiti po uporabnosti. Podatkov je namreč veliko, uporabnost pa je pri vsem tem lahko zelo različna. Ali, kot je rekel Pete Blackshaw, vodja trženja pri podjetju Nielsen BuzzMetrics, da so meritve oglaševalskih kampanj v družabnih mrežah kot radar: »Brez radarja ne moreš leteti, vprašanje pa je, koliko tega radarja potrebuješ.«

Deli

Arhiv