Trgovci si z vpogledi v vedenje potrošnikov med nakupovalno sezono pomagajo pri tem, kako izpolniti njihove spreminjajoče se potrebe.
V zadnjih petih letih je prodaja v novembru in decembru predstavljala približno 19 odstotkov celoletne prodaje na drobno. To je pomembna statistika, saj lahko trgovci na drobno in oglaševalci z razumevanjem, kaj se dogaja med vrhuncem nakupovalne sezone, izvedo veliko o stanju v panogi trgovine na drobno in kaj prinaša prihodnost.
Potrošniki bodo tudi v prihodnje nakupe v največjih nakupovalnih sezonah opravljali bolj zgodaj
Običajno predstavljata črni petek in kibernetski ponedeljek začetek ameriške praznične nakupovalne sezone. A lani je bilo drugače. Podatki podjetja Criteo kažejo, da je spletna trgovina v ZDA lani na črni petek v primerjavi z letom prej zabeležila 5-odstotni padec, medtem ko je v prvih treh tednih novembra dosegla 7-odstotno rast. Ti podatki kažejo, da so lani potrošniki svoje praznične nakupe opravili bolj zgodaj kot v preteklih letih. Glavni razlog za to so bile napovedane večje zamude pri dostavi kupljenega blaga.
Zamude pri dostavi ne bodo vplivale na promocijska obdobja
Potrošniki so lani našli način, kako se izogniti zamudam pri pošiljanju, varno nakupovati in pravočasno dobiti kupljena darila. Ta rešitev je naročilo na spletu in prevzem v trgovini (click-and-collect). eMarketer je v začetku leta 2020 napovedal, da bo prodaja pri tej obliki nakupovanja znašala 50,66 milijarde USD, do konca leta pa je svojo napoved popravil na 58,52 milijarde USD. Zaradi zamud pri dostavi blaga je pričakovati, da bo ta oblika nakupovanja prednostna izbira tudi v letošnjem letu. Trgovci na drobno naj možnost osebnega prevzema komunicirajo zlasti pred večjimi prazničnimi nakupovalnimi sezonami.
Spletna trgovina bo ostala tu
Pred pandemijo se je prek spleta največ kupovalo oblačila in dodatke. Leta 2019 je skoraj 40 odstotkov celotne prodaje oblačil v ZDA potekalo na spletu, lani pa je ta prodajna kategorija zaradi manjših potreb po novih oblačilih zabeležila padec. A kategorije, kot so oblačila, ki so lani utrpele največjo škodo, se bodo letos vrnile na boljša pota, druge, ki so pri spletnem trgovanju naredile največji preskok, denimo kategoriji živil in izdelkov za hišne ljubljenčke, pa bodo uspešno nadaljevale tudi letos.
Zaradi intenzivnih večmesečnih izkušenj s spletnim nakupovanjem so se potrošniki tudi pri nakupih izdelkov za vsakdanjo uporabo začeli vse bolj zanašati na spletne trgovce. In ta trend se bo nadaljeval tudi v letošnjem letu. Zato naj trgovci, katerih spletna trgovina vključuje tudi živila in drug potrošni material, temu prilagodijo svoje marketinške strategije in oglaševanje teh izdelkov.