Spletno oglaševanje je ključno gonilo evropske digitalne ekonomije, ki spodbuja poslovno in gospodarsko rast ter tlakuje pot inovacijam v širšem digitalnem sektorju, navaja Urad za digitalno oglaševanje (IAB) v svojem novem poročilu o prispevku spletnega oglaševanja.
V letu 2014 so naložbe v spletno oglaševanje v Evropi znašale 46 milijard evrov. Založniki, aktivni v Evropi, so od tega pridobili 30,7 milijarde evrov prihodkov od spletnega oglaševanja oziroma 30,4 odstotka celotnih prihodkov od oglaševanja.
Glede na bruto dodano vrednost (BDV), standardni kazalnik prispevka h gospodarstvu, podobnega BDŠ, se spletnemu oglaševanju lahko neposredno pripiše 22 milijard evrov v 28 državah članicah EU. Oglaševanje ima multiplikativni učinek v celotnem gospodarstvu, s tem ko se evri pretakajo skozi dobavne verige (posredni učinki) in ko podjetja in njihovi dobavitelji zaposlujejo in plačujejo zaposlene (inducirani učinki). Glede na te učinke se prispevek spletnega oglaševanja poveča na do 113 milijard evrov, ocenjuje IAB.
Toda, kot pravijo pri IAB, pristopi, ki iščejo ekonomsko vrednost zgolj v neposredni vrednostni verigi, podcenjujejo širši ekonomski prispevek oglaševanja. Podjetja oglašujejo, ker to vodi do povečane prodaje. Ta prodaja pa vodi do ekonomskih aktivnosti zunaj oglaševalske vrednostne verige. Vključitev teh posledičnih učinkov poveča vrednost spletnega oglaševanja celo na 473 milijard evrov oziroma 5 odstotkov celotnega gospodarstva (izraženo v BDV) v EU.
IAB navaja še, da spletno oglaševanje omogoča 900.000 delovnih mest v Evropi (ali 0,4 odstotka v 28 članicah EU), če se upoštevajo še posredni in inducirani učinki, se ta številka poveča na 1,4 milijona, če pa so vključeni še posledični učinki pa celo na 5,4 milijona oziroma 2,5 odstotka celotne delovne sile v EU.
Spletno oglaševanje je tudi ključni model financiranja za hitro rastoče digitalne sektorje v Evropi. Leta 2014 je oglaševanje zagotovilo 54 odstotkov prihodkov od spletnih videovsebin v EU. Za založnike spletnih medijev je oglaševanje daleč najpomembnejši vir financiranja novinarskih vsebin, saj 75 odstotkov spletnih prihodkov dosežejo z oglaševanje. Podobno je tudi cvetoči trg mobilnih vsebin odvisen od oglaševanja. V letošnjem letu največji vir prihodkov na mobilnih napravah niso več plačljive aplikacije, temveč oglaševanje.
In še ena prednost spletnega oglaševanja, ki jo navaja IAB: spletno oglaševanje je inkubator za digitalne veščine, ki pomlajujejo številne druge panoge. S tem ko je oglaševanje vedno bolj usmerjeno k podatkom in osredotočeno na tehnologijo, je bolj v ospredju tudi, ko gre za vzgojo in zaposlovanje nadarjenih posameznikov z znanji, s katerimi spreminjajo in na prihodnost pripravljajo tudi druge panoge.