Deli

Če so še desetletje nazaj mediji delovali po principu proizvajanja lastne vsebine, kar je potegnilo za seboj ogromne stroške, pa jih danes večina prebrska internet in skupaj zbere novice, ki so jih objavili drugi. Te novice potem uredijo, razvrstijo in morda oblikujejo, da so prijetne za oko. In ravno drago (včasih predrago) iskanje novic ter oblikovanje profesionalne vsebine, ki nikakor ne gre skupaj z dobičkonosnostjo, je vlogo medijskih hiš zreduciralo na prepisovanje tistega, kar že obstaja.

Zato – dobrodošli v dobi združevanja (angl. era of the aggregator).

Če je pri spletu 1.0 šlo za to, da so zastarele medijske hiše še precej sramežljivo spogledovale z internetom, splet 2.0 pa je bil hladen opomnik, da je internet zelo resnična in odprta stvar, pa bo del spleta 3.0 ugotavljanje, kako to odprtost spremeniti v denar. Zato bo naslednja velika naloga medijev umeščanje oglasov zraven vsebine drugih ljudi, ne samo k sebi. Združevanje je tako postalo novi cilj medijev. Čas in pozornost imata svoje meje, za vsebino pa se zdi, da je neskončna. Zato je iskanje hitrega in jasnega načina za posredovanje relevantnih novic najpomembnejši cilj. Dva primera takšnih (uspešnih?) zbiralcev in posrednikov novic sta www.Topix.com in www.Newser.com.

Edino vprašanje, ki tu ostaja še odprto, pa je, kako bodo takšne spletne strani sprejeli uporabniki. Splošna populacija zaenkrat še ni dojela t.i. »združevanje novic« miselnosti. Prav zanimivo bo opazovati, kako se bo, če se bo, to spreminjalo v prihodnosti. Ali se bo zgodil preskok v glavah internetih uporabnikov ali ne?

Deli

Arhiv