Deli

S podatkovno analitiko, katere glavna cilja sta načrtovanje in napovedovanje, je mogoče izboljšati vrednost izdelka v očeh kupcev ter razumeti njihovo dejansko vedenje.

So podatki za vas le številke ali priložnosti - iPROM - Novice iz sveta

Zakaj so podatki pomembni?

V tehnološkem svetu se namesto strateških iger, kot so šah, biljard in poker, igrajo podatkovne igre, ki jih poznamo pod imeni strojno učenje, napredna analitika, vedenjska analitika, veliki podatki ipd. Vse imajo isti cilj, tj. načrtovanje in napovedovanje naslednje poteze. Igranje podatkovne igre, tako kot drugih, zahteva prakso, a gre za eno najbolj vsestranskih in hitro spreminjajočih se iger, ki jo je mogoče igrati. Pravila niso jasno določena in ni nujno, da tisto, kar je bilo res včeraj, drži tudi danes. Zato je treba izhodišča in cilje ves čas optimizirati.

Pomen podatkovne analitike in možnosti uporabe

Podatkovna analitika je danes v tehnološkem svetu še ena krilatica. Mnogi govorijo o njej, njen pomen in možnosti uporabe pa razumejo le redki. Kot pri vsaki strateški igri je tudi pri podatkovnih igrah treba vnaprej načrtovati poteze, preigrati različne scenarije in konceptualizirati podatke.

Podjetje, ki želi uspeti v digitalnem svetu, mora najprej razumeti, za kaj se uporablja podatkovna analitika. Z njo je mogoče:

  • Izboljšati dodano vrednost izdelka: kar želite ponuditi uporabnikom, se lahko zelo razlikuje od tistega, kar si zares želijo. Zato je treba ves čas optimizirati vrednost izdelka v njihovih očeh. Podatkovna analitika vam lahko pokaže, kaj »prodati« glede na to, kaj si potrošnik želi »kupiti«.
  • Razumeti dejansko vedenje uporabnikov: pri opredeljevanju značilnosti in ciljev aplikacije mislite, da je uporabnikom vse jasno in intuitivno, a ti bodo v realnosti našli alternativne načine za uporabo vaše rešitve in njihovo dejansko vedenje bo lahko bistveno drugačno, kot ste predvidevali. Podatki vam bodo povedali, do katerih funkcij uporabniki najpogosteje dostopajo in kako jih dejansko uporabljajo.
  • Izvajati izbor vaših idej: ustvarjanje dobre spletne strani je pogosto povezano z našimi subjektivnimi pogledi. Pomembno je, da se jo oceni z opazovanjem dejanskega števila uporabnikov. Najprej opredelite, kaj za vas pomeni uspeh in kako ga boste merili. Ugotovite, katere funkcije so nadpovprečno in podpovprečno uspešne, in se odločite, ali jih boste še naprej podpirali. Vsako novo idejo oziroma funkcijo, ki vam pride na misel, najprej ocenite na podlagi podatkov, ki ste jih opazovali prej. Ugotovite, ali ima ideja potencial za uspeh ali ni nobenih podatkov, ki bi jo podpirali.
  • Najti načine za monetizacijo vaše rešitve: digitalna ekonomija je dinamično področje. Načini, kako je mogoče monetizirati digitalne rešitve, so se v zadnjih nekaj letih bistveno spremenili. S podatkovno analitiko boste ugotovili, da lahko monetizirate funkcije, ki dopolnjujejo vašo dodano vrednost, a se jih intenzivno uporablja in so del celovite uporabniške izkušnje.

»Pametni podatki so zlato v današnjem hiper-povezanem svetu, saj dajejo podjetjem priložnost in velik potencial ne le za personalizacijo in ciljano komunikacijo, temveč predvsem za prilagajanje ponudbe realnim potrebam potrošnikov. So kompas za medijske agencije, navdih kreativcev za zgodbe in gorivo programatičnega digitalnega ekosistema, ki prinaša dodano vrednost ne le oglaševalcem temveč tudi uporabnikom. Prihodnost ustvarjajo podjetja, ki  znajo množico podatkov pretvoriti v pametne podatke na podlagi katerih kreirajo produkte in rešitve po meri potrošnikov,« dodaja Leon Brenčič, direktor odnosov z naročniki.

Deli

Arhiv