Deli

Spletni primerjalnik cen Ceneje.si je v sodelovanju s podjetjem Studio Moderna, enim največjih digitalnih trgovcev v Srednji in Vzhodni Evropi, izvedel raziskavo o tradicionalnih in spletnih nakupnih navadah slovenskih uporabnikov Ceneje.si. V raziskavi, ki je potekala od 1. 10. do 7. 10. 2008, je sodelovalo 2.276 njihovih uporabnikov.
Raziskava je pokazala, da uporabniki spletnih primerjalnikov cen pogosto nakupujejo preko interneta, saj je kar 37,35 % anketirancev izjavilo, da so v zadnje pol leta opravili od 2 do 3 nakupe, 18,09 % anketirancev od 4 do 5 in kar 22,17 % več kot 5 internetnih nakupov.
Hkrati raziskava razkriva pomembno vlogo, ki jo ima internet pri klasičnem nakupovanju: 34,75 % anketirancev se po primerjavi cen na spletu odloči za nakup izdelka v fizični trgovini, 26,76 % pa se k temu nagiba. Kar 44,43 % anketirancev uporablja spletni primerjalnik cen za primerjanje cen izdelkov iz fizičnih trgovin. To še dodatno dokazuje velik pomen interneta v sklopu celotnega nakupnega procesa in njegovo pomembno vlogo pri informiranju kupcev ne glede na to, kje je nakup na koncu opravljen.
Zanimivo je tudi, da imajo blogi (spletni dnevniki) kot vir informacij pri odločitvi za nakup najmanjšo vlogo, saj jih kot pomemben vir označuje le 15,63 % anketirancev. Blogom po najmanjši pomembnosti sledijo še računalniške revije (29,00 %), internetni nakupovalni vodiči (29,84 %), komentarji o izdelku v tujih spletnih trgovinah (32,95 %), spletni forumi (36,50 %), informiranje preko najljubše spletne trgovine (36,98 %), strokovna spletna mesta (41,48 %) in komentarji o izdelku v slovenskih spletnih trgovinah (44,36 %). Uporabniki primerjalnikov cen torej manj zaupajo mnenjem spletnih skupnosti in strokovnim virom. Nasprotno pa so jim bolj pomembni primerjanje cen v različnih spletnih trgovinah (59,01 %) ter mnenja in priporočila prijateljev (60,46 %). Kot najpomembnejši vir navajajo spletne primerjalnike cen (64,58 %).
Poleg visoke frekvence nakupov uporabniki primerjalnikov cen izkazujejo še višje vrednosti nakupov: 28,59 % anketiranih je za zadnji spletni nakup namenilo med 50–100 evrov, kar 41,69 % pa več kot 100 evrov.
Sicer v Sloveniji med kategorijami izdelkov po prodaji še vedno vodi računalništvo, sledijo oblačila, obutev, modni dodatki ter zabavna elektronika.
 

Deli

Arhiv