S spremljanjem podatkov konkurence lahko oglaševalci dobijo širši vpogled v svoje lastne kampanje in sprejemajo bolj premišljene strateške odločitve.
S spremljanjem podatkov konkurence in njihovih oglasov lahko oglaševalci sprejemajo bolj premišljene strateške odločitve. Kako lahko uporabijo podatke konkurence za izboljšanje svojih kampanj plačljivega iskanja? V nadaljevanju se bomo osredotočili na iskalni marketing, ki uporablja podatke konkurence za izboljšanje rezultatov plačljivega iskanja, s poudarkom na iskanju besedilnih oglasov.
Ključni koraki za doseganje izjemne rasti v oglaševanju PPC (plačilo na klik) z uporabo podatkov konkurence:
- Identificirajte svoje najpomembnejše ključne besede: da boste lahko podatke konkurence uporabljali čim bolj učinkovito, morate določiti množico ključnih besed, na katere se boste osredotočili. Vaš cilj je zagotoviti si najboljši položaj pri tistih, ki dosegajo najboljše rezultate. Ključne besede delimo na tiste, ki prinesejo veliko prometa in so povezane z donosnostjo naložbe, ter na tiste, ki so strateško pomembne.
- Spremljajte svoje najboljše ključne besede z uporabo orodij za spremljanje: identifikaciji ključnih besed sledi zbiranje podatkov konkurence na te ključne besede, ki jih je mogoče zbrati s povezovanjem iskalnih rezultatov in z opazovanjem. Za to potrebujete orodje za spremljanje oglasov, ki mora oglase pregledati večkrat dnevno, da ustvari dovolj podatkov. Ta orodja zagotavljajo tudi vpoglede, kot je, kdaj se je vaš tekmec prvič in zadnjič pojavil na vsako od vaših ključnih besed, kar je ključnega pomena za razumevanje njegove strategije ključnih besed. Prav tako nudijo podatke o tem, na katerih iskalnikih in tržnicah oglašujejo tekmeci. Na ta način boste pridobili bistvene informacije o konkurenci, vključno s položajem, pogostostjo, z deležem prikazov, s kreativnim oglasnim sporočilom, z različicami oglasa in uporabo razširitve oglasov.
- Oglejte si kvantitativne rezultate: ko ste identificirali svoje največje tekmece, je prvi korak k temu, da jih premagate, primerjava vaših in njihovih kvantitativnih rezultatov. Pomembna metrika za to je opaznost iskalnega marketinga. Za vsako od vaših dobičkonosnih ključnih besed vam pove, kdo je bolj opazen – vi ali vaši tekmeci. Opaznost iskalnega marketinga je kombinacija frekvence prikazovanja oglasov (delež ogledov) in položaja strani (uvrstitev). Boljša je kombinacija tej dveh podatkov, bolj opazen si.
- Preglejte kvalitativne rezultate: ko ste končali s kvantitativno primerjalno analizo, je čas za kvalitativno oceno tekmečevih oglasov. Osredotočite se na njihovo sporočilnost, še posebej na elemente, kot so ponudbe, trditve in razširitve oglasov. Ta sporočila se nahajajo tako na iskalniških straneh kot na pristajalnih straneh tekmecev. Cilj je pregledati, kako vaši tekmeci naslavljajo potrošnike in kako jih spodbujajo h kliku. To vam bo pomagalo ugotoviti, katera kombinacija oglasnega sporočila in ponudbe vpliva na več zanimanja s strani iskalcev.
- Sprejmite širok pogled na kampanjo: oglejte si svojo oglaševalsko kampanjo s širše perspektive. To lahko pogosto ponudi hiter vpogled, kako povečati svoj tržni delež. Osredotočite se na geografsko ciljanje, dele dneva/sezonskost ter oglaševalske dejavnosti svojih in tekmečevih podružnic.
»Optimizacija je ena izmed glavnih fraz, ki jo boste slišali v vsakem pogovoru, ki se vsaj bežno dotika PPC oglaševanja (cena na klik). Zakaj bi torej pri tako pomembnem segmentu dela, izpustili enega izmed najpomembnejših virov informacij za vašo konkurenco? Analiza podatkov konkurence in njihovega obnašanja pri oglaševanju, vam lahko pomagajo prepoznati vaše prednosti in slabosti. Ti podatki pa vam omogočajo, da odkrijete svoje prave strateške prednosti in usmerite svoj fokus na ključna področja, ki vam bodo v prihodnosti omogočala še hitrejšo rast,« dodaja Anže Hribar, specialist za iskalni marketing.