Deli

Podjetje Razorfish je, da bi bolje razumeli razvoj vedenja uporabnikov interneta, izvedlo poglobljene intervjuje s posamezniki, starimi med 18 in 34 let, ki izkazujejo visoko nagnjenost k uporabi več različnih digitalnih platform. To skupino so poimenovali razred povezanih (Connected Class). Menijo, da ta skupina najbolje nakazuje prihodnost digitalnega vedenja.
Raziskava je pokazala šest sprememb v spletnem vedenju, ki po mnenju raziskovalcev kažejo na največje razlike v tem, kako uporabniki doživljajo splet. Tako »povezani uporabniki« izkoristijo vsa orodja, ki jih imajo na voljo, da povejo, kdo so, kam spadajo, kaj si mislijo (tudi o drugih). Digitalni kontekst pa igra pomembno vlogo pri tem, kateri del sebe bodo pokazali. Druga sprememba je ta, da so povezani prisotni v več različnih spletnih skupnostih, na vsaki pa pokažejo drugačen jaz ali celo na samo eni upravljajo z različnimi profili. Razred povezanih uporablja več različnih naprav za izražanje svojih različnih vidikov življenja in osebnosti (na primer prenosni računalnik za poslovno rabo, Nintendo Wii za igranje igric, XBOX 360 pa za tekmovanje). Prav tako uporabljajo različne naprave za komunikacijo z drugimi (SMS, IM, mikrobloganje …). Zanimivo pa je, da postaja telefon za ta razred zastarela tehnologija (predvsem zato, ker so lahko taki klici predolgi). Uporabniki se dobro zavedajo stopnje interakcije in sofisticiranosti, ki jo pokažejo sami ali drugi, poleg tega obstaja določena stopnja družbene hierarhije v razredu povezanih. Ta je bila še najbolj očitna, ko so uporabniki opisali razliko med osebno komunikacijo na Facebooku (e-mail funkcija) in uporabo funkcije »public wall«, kjer je njihova komunikacija z nekom vidna vsem. Ena od intervjuvank je povedala, da ljudje uporabljajo slednjo funkcijo zato, da vsem pokažejo, kako aktivno je njihovo življenje.
Zadnja sprememba pa se nanaša na tržnike. Vpliv družabnih medijev na vedenje potrošnikov in obratno ima dolgoročne posledice za tržnike. Povezani uporabniki se vse bolj zanašajo na splet kot na komunikacijsko orodje, to pa nakazuje na to, da bodo pričakovali, da se bodo tam znašle tudi vse pomembne blagovne znamke. Zato bodo morali medijski načrtovalci v svoje načrte vključiti tudi sodelovanje v družabnih in mobilnih platformah.
 

 

Deli

Arhiv