Deli

Spremembe so tudi v digitalnem oglaševanju edina stalnica, a en vidik ostaja ključen – kako doseči pravega uporabnika ob pravem času z zanj pomembnim sporočilom. Prvoosebni podatki so postali temeljni element pri zagotavljanju bolj personaliziranih in učinkovitih oglasnih akcij, predvsem so pomembni pri nagovarjanju in negovanju obstoječih kupcev. Zakaj je ključno, da jih podjetja hranijo v zasebnih podatkovnih skladiščih, kot je iPROM Private DMP, in kako te podatke uporabiti za učinkovitejše digitalno oglaševanje? O tem podrobneje pišemo v tem blogu.

Zakaj so prvoosebni podatki ključni za trženje?

Prvoosebni podatki so tisti podatki, ki jih podjetja pridobijo neposredno od svojih strank. To so na primer informacije, ki jih uporabniki prostovoljno posredujejo med brskanjem po lastnih medijih podjetja, ob prijavi na e-novice, pri sodelovanju v anketah, pri nakupih ali registracijah in tudi iz naslova izvajanja digitalnega oglaševanja. Gre za podatke, ki jih podjetje zbira v okviru lastne interakcije s strankami in so zato relevantnejši, zanesljivejši ter natančnejši od podatkov, pridobljenih iz tretjih virov (t. i. tretjeosebni podatki).

Z uporabo prvoosebnih podatkov lahko podjetja bolje razumejo svoje stranke in tudi prilagodijo oglasna sporočila in ciljanje oglasnih akcij tako, da nagovarjajo prave potrebe ob pravem času. To vodi do bolj relevantnih in osebno prilagojenih oglasnih sporočil, kar posledično povečuje učinkovitost oglaševalskih akcij.

Zbiranje in varno shranjevanje prvoosebnih podatkov

Zbiranje in varno shranjevanje prvoosebnih podatkov - iPROM - Mnenja strokovnjakov - Tomaž Tomšič

Ker so prvoosebni podatki novo zlato, jih je treba varno shranjevati in zaščititi pred konkurenco. Zasebna podatkovna skladišča, kot je iPROM Private DMP, so namenjena ravno temu – varnemu shranjevanju teh podatkov, konkretno podatkov o uporabnikih naročnikovih lastnih medijev, ter njihovi učinkoviti uporabi pri trženju in tudi za izvajanje digitalnega oglaševanja. iPROM Private DMP omogoča podjetjem, da hranijo podatke skladno z zakonodajo o varstvu osebnih podatkov, kot je GDPR, hkrati pa jim omogoča enostaven dostop in analizo teh podatkov za natančnejše ciljanje uporabnikov.

Poleg varnosti in skladnosti z zakonodajo zasebna podatkovna skladišča podjetjem omogočajo tudi boljši nadzor nad podatki. Z lastnimi podatki lahko podjetja gradijo dolgotrajne odnose s strankami ter tako negujejo obstoječe stranke, saj jim lahko ponudijo vsebine, ki so prilagojene njihovim specifičnim potrebam in željam.

Uporaba prvoosebnih podatkov za ciljanje in personalizacijo v digitalnem oglaševanju

Podjetja, ki zbirajo prvoosebne podatke, jih lahko uporabijo za bolj natančno ciljanje oglasov. Te podatke je mogoče analizirati in na podlagi tega ustvariti oglasne akcije, prilagojene tako zanimanjem kot vedenju uporabnikov. Prilagoditev oglasov na podlagi prvoosebnih podatkov omogoča, da so oglasi bolj relevantni, kar povečuje možnosti za odziv.

To potrjuje tudi iPROMova raziskava iz oktobra 2023, ki je pokazala, da so oglasne kampanje, temelječe na prvoosebnih podatkih, v povprečju za kar 18 odstotkov bolj učinkovite od tistih, ki temeljijo le na uporabi tretjeosebnih podatkov. To pomeni, da so uporabniki, ki imajo bolj izraženo nakupno namero, bolj odzivni na oglase, ki so prilagojeni njihovim osebnim izkušnjam, kar posledično vodi do višjih stopenj klikov (CTR) in boljše konverzije.

Primerjava odzivnosti med ciljanjema na podlagi prvo- in tretjeosebnih podatkov

Primerjava odzivnosti med ciljanjema na podlagi prvo- in tretjeosebnih podatkov - iPROM - Mnenja strokovnjakov - TomžaTomšič

Zakaj so prvoosebni podatki ključni v spodnjem delu nakupnega lijaka?

V digitalnem oglaševanju pogosto govorimo o nakupnem lijaku, ki predstavlja pot uporabnika od zavedanja o blagovni znamki do odločitve za nakup. V spodnjem delu tega lijaka so uporabniki že skoraj pripravljeni na nakup oziroma imajo močno nakupno namero, zato je ključno, da jih podjetja nagovorijo s prilagojenimi sporočili, ki jih dodatno motivirajo k dejanju.

Uporaba prvoosebnih podatkov v tej fazi je še posebej pomembna, saj podjetja s tem pridobijo dragocen vpogled v vedenje svojih potencialnih strank. Na podlagi teh podatkov lahko ustvarijo izjemno natančne in relevantne oglase glede na nakupno pot oziroma posamezno fazo, ki bodo povečali možnosti za konverzijo.

Uporaba naprednih oglasnih kreativ v kombinaciji s ciljanjem s prvoosebnimi podatki

V iPROMu smo raziskovali tudi, kako uporaba različnih oglasnih formatov vpliva na odzivnost uporabnikov. Raziskava o učinkovitosti uporabe različnih naprednih formatov je tako pokazala, da je odzivnost na oglasne formate pri ciljanju z uporabo prvoosebnih podatkov boljša za med 12 in 62 odstotkov v primerjavi s takrat, ko so oglasi ciljani samo z uporabo tretjeosebnih podatkov.

To pomeni, da so napredni oglasni formati pri ciljanju z uporabo prvoosebnih podatkov tudi do 62 odstotkov bolj učinkoviti ob zakupu oglasnega prostora z uporabo rešitev iPROM Private DMP in iPROM Programmatic Platform. Dodatno je primerjava odzivnosti med mobilnimi in namiznimi formati pokazala, da je v splošnem odzivnost pri namiznih formatih višja, čeprav se prvoosebne podatkovne strategije pozitivno odražajo pri vseh formatih.

Boljše rezultate pri namiznih formatih pripisujemo dejstvu, da uporabniki bolj poglobljeno brskajo na namiznih računalnikih, s čimer puščajo več digitalnih sledi, kar omogoča boljše profiliranje uporabnika in s tem boljše ciljanje. Torej velja, da lahko podjetja z uporabo naprednih formatov in podatkovne tehnologije dosežejo še boljše rezultate, ne glede na napravo, na kateri se oglas prikazuje.

Primerjava odzivnosti oglasnih formatov pri ciljanjih z uporabo prvo- in tretjeosebnih podatkov

Primerjava odzivnosti oglasnih formatov pri ciljanjih z uporabo prvo- in tretjeosebnih podatkov - iPROM - Mnenja strokovnjakov - Tomaž Tomšič

Dolgoročne koristi uporabe prvoosebnih podatkov

Prvoosebni podatki podjetjem ne omogočajo le trenutne izboljšave učinkovitosti oglaševalskih kampanj, temveč tudi dolgoročne koristi. S tem, ko podjetja razvijajo boljše razumevanje svojih strank, lahko gradijo dolgoročne odnose. To vodi do večje zvestobe strank in posledično ponovnih nakupov.

Poleg tega uporaba prvoosebnih podatkov omogoča boljše merjenje in spremljanje učinkovitosti oglasnih akcij. Podjetja lahko z uporabo neodvisnih analitičnih rešitev (Piwik PRO, iPROM Private DMP, Adobe ipd.) natančno spremljajo, kako se uporabniki odzivajo na oglase, in na podlagi tega prilagajajo svojo strategijo. To pomeni, da so oglasne akcije vedno bolj optimizirane, kar prinaša višje stopnje konverzij in boljšo donosnost oglaševalskih naložb (ROMI).

V svetu, kjer je uporabniška izkušnja vedno bolj pomembna, je uporaba prvoosebnih podatkov korak v pravo smer za podjetja, ki želijo izboljšati svojo učinkovitost in uspešnost v digitalnem oglaševanju. Prvoosebni podatki so danes vse bolj pomemben dejavnik uspeha v digitalnem oglaševanju. Tehnološke rešitve, kot je iPROM Private DMP, pa omogočajo varno in učinkovito upravljanje teh podatkov. Njihova uporaba omogoča podjetjem natančnejše ciljanje, bolj personalizirane oglase in boljše rezultate, zlasti v spodnjem delu nakupnega lijaka. Kakšno vlogo igra kombinacija prvo- in tretjeosebnih podatkov za učinkovito doseganje kupcev v zgornjem delu lijaka, pa pojasnim v naslednjem blogu.

Deli

O avtorju

Tomaž Tomšič je danes strateški svetovalec in vodja iPROM Labs. Odgovoren je za enoto iPROM Labs, v kateri že več kot desetletje raziskuje nove tehnologije za oglaševanje in komuniciranje v digitalnih medijih. V iPROMU je redno zaposlen praktično že od same ustanovitve, kar o njem pove praktično vse. V prostem času se ukvarja z raziskovanjem analitičnih metod obdelave velikih količin podatkov in raziskovanjem tehnologij za 3D tiskanje. Po njegovih besedah bo kombinacija teh tehnologij v prihodnosti človeški vrsti utrla pot življenja in bivanja na drugih planetih. Tomaž je v prostem času tudi strasten tekač in maratonec.

Vsi prispevki avtorja

Arhiv