V hitro spreminjajočem se tehnološko gnanem okolju se pomen podatkov bistveno krepi, zato oglaševalci pospešeno prepoznavajo potrebo po bolj naprednih platformah za upravljanje lastnih podatkov in analitičnih orodjih. Za uspešnejše krmarjenje po novih terenih in učinkovitejšo optimizacijo strategij ciljanja pa je treba najprej razumeti, zakaj so neodvisne platforme za upravljanje lastnih podatkov in komplementarna analitična orodja nepogrešljivi za vsakega oglaševalca.
Bodite korak pred konkurenco z uporabo neodvisne platforme za upravljanje lastnih podatkov
Tehnološko naprednejši oglaševalci se pospešeno osredotočajo na zbiranje in izkoriščanje neodvisnih (»zero-party«) in lastnih (»first-party«) podatkov o svojih kupcih za kakovostnejše ciljanje ciljnega občinstva, saj postajajo podatki o piškotkih tretjih oseb vse manj dostopni.
Z vlaganjem v neodvisne platforme za upravljanje podatkov, kot je iPROM Private DMP, lahko oglaševalci rešijo izzive ob ukinitvi tretjeosebnih podatkov in pridobijo popoln nadzor nad dragocenimi lastnimi podatki, ki so bili v preteklosti pogosto prezrti. Kombinacija lastnih podatkov in podatkov partnerjev ter uporaba neodvisne platforme za upravljanje podatkov omogoča podjetjem bolj učinkovite in ciljno usmerjene oglaševalske akcije. Poleg tega pa lahko podjetja s tehnološkimi rešitvami za upravljanje podatkov o kupcih (DMP, CDP) dostopajo do ekskluzivnih informacij o kupcih, kar jim daje prednost pred konkurenco in omogoča globlje razumevanje preferenc posameznih kupcev ter krepi odnose s potrošniki na bolj poglobljeni ravni.
Uporaba lastnih podatkov za oglaševalske rezultate in krepitev zaupanja kupcev
Podjetja se lahko z neposrednim zbiranjem in upravljanjem lastnih podatkov ter podatkov partnerjev izognejo uporabi agregiranih podatkov konkurenčnih podjetij in izluščijo informacije, ki neposredno razkrivajo prave želje potencialnih ali obstoječih kupcev. Na ta način lahko ustvarjajo visoko prilagojene in ciljno usmerjene oglaševalske akcije, kar vodi do večje vključenosti ciljnega občinstva in večje donosnosti naložb v oglaševanje.
Neodvisne podatkovne platforme so tudi prvovrstna pomoč pri gradnji zaupanja kupcev, saj so podatki slednjih shranjeni varno in v skladu s smernicami GDPR. Transparentna uporaba podatkov kupcev (na primer samo za namene trženja) namreč ponuja edinstveno priložnost oglaševalcem, da s kupci razvijejo močne odnose, temelječe na zaupanju in vzajemnem spoštovanju.
Ustrezno varstvo kupčevih podatkov krepi odnos s kupcem
Podjetjem in blagovnim znamkam, ki delujejo tudi na evropskem trgu, priporočamo, da za upravljanje podatkov svojih kupcev izberejo neodvisne platforme za upravljanje prvoosebnih podatkov in analitična orodja, ki spoštujejo zasebnost podatkov in so zavezana k njihovemu varovanju v skladu z evropskimi smernicami.
Ob tem pa morajo kupcem zagotoviti tudi jasne in izčrpne politike zasebnosti, ki pojasnjujejo, kako zbirajo in uporabljajo kupčeve podatke. S tem kupcem zagotavljajo, da resno jemljejo svoje etične odgovornosti pri zaščiti osebnih podatkov, tako zdaj kot v prihodnosti.
S komplementarnimi analitičnimi orodji do celovitega vpogleda v celotno uporabniško izkušnjo
Poleg neodvisnih platform za upravljanje prvoosebnih podatkov obstaja več analitičnih orodij, ki jih oglaševalci lahko uporabljajo za spremljanje in analiziranje uspešnosti spletnih mest in aplikacij podjetja oziroma blagovne znamke, da bi bolje razumeli kupce. Med orodji so najbolj razširjena Google Analytics, Adobe Analytics in Piwik PRO.
Google Analytics je brezplačno orodje, ki lastnikom spletnih mest omogoča, da spremljajo promet na svojih spletnih mestih, vedenje uporabnikov in stopnjo konverzije. S tem orodjem preverjajo uspešnost spletnega mesta in izboljšujejo svojo spletno prisotnost. Žal pa so se Googlova politika in prakse zasebnosti v zadnjih letih znašle pod drobnogledom, saj so se soočili z izzivi upoštevanja evropskih smernic o varstvu podatkov uporabnikov. Zato podjetja, ki se zavedajo pomembnosti varstva podatkov, iščejo alternativne analitične rešitve, ki za delo ne žrtvujejo zasebnosti uporabnikov.
Z analitično platformo Piwik PRO, osredotočeno na zasebnost, se zbiranje podatkov preprosto prilagodi oglaševalčevim potrebam. Z uporabo različnih načinov zbiranja, ki izpolnjujejo vse zahteve o zasebnosti in varnosti podatkov v skladu z evropskimi smernicami, potekata zbiranje in analiziranje podatkov brez kršenja zasebnosti uporabnikov. S tem orodjem lahko podjetja naredijo več, saj jim zagotavlja več možnosti integracije, dostop do API-jev in do neobdelanih podatkov.
Podjetjem, ki imajo razvite napredne strategije nastopa na spletu in upravljajo z veliko količino podatkov iz različnih okolij, pa za boljše razumevanje vedenja in preferenc kupcev priporočamo predvsem analitično orodje Adobe Analytics. Z njim je mogoče lažje spremljati pot kupcev na več stičnih točkah, vključno s spletnimi mesti in mobilnimi aplikacijami. To oglaševalcem omogoča boljše razumevanje vedenja uporabnikov in jim z uporabo napovedne analitike pomaga odkriti skrite priložnosti. Adobe Analytics se povezuje tudi z drugimi orodji Adobe, kot je Adobe Marketing Cloud, kar omogoča popoln pregled nad uspešnostjo trženjskih aktivnosti.
Preden se kot podjetje odločite za ponudnika analitike, vam priporočam, da opravite podrobno analizo svojih potreb in regulatornih zahtev ter opredelite podatkovno strategijo na ravni podjetja. Če je strategija usklajena s poslovnimi cilji, je hitro jasno, katere podatke je treba zbirati, za kaj se jih potrebuje in kako jih kasneje obdelovati.
Nadzor nad lastnimi podatki za strateško avtonomijo v digitalnem svetu
Čeprav ima vsako analitično orodje svoje edinstvene prednosti, imajo vsa ključno vlogo pri sprejemanju podatkovno podprtih odločitev o trženjskih strategijah in aktivnostih. Z uporabo teh orodij v povezavi z neodvisnimi platformami za upravljanje prvoosebnih podatkov pa lahko podjetja gradijo dolgoročne razlikovalne prednosti in pridobijo konkurenčno prednost, ki se odraža v uspešnosti trženja, gospodarnejšem upravljanju marketinških naložb in dolgoročno večji donosnosti (ROI).
Če še nimate jasno oblikovane analitične strategije ali razmišljate o njeni prevetritvi, vam lahko naša analitična ekipa pomaga pri vaših izzivih. Pišite nam na e-naslov anze.hribar@iprom.si.