Deli

Programatično prikazno oglaševanje je v Evropi zabeležilo 42,7-odstotno rast. Leta 2016 je bil ta trg vreden 8,1 milijarde evrov, leto prej pa 5,7 milijarde.

Programatično prikazno oglaševanje v Evropi raste - iPROM - Novice iz sveta

Programatično prikazno oglaševanje v Evropi je zabeležilo drugo leto dvomestne rasti, in sicer je celoten trg zrasel za kar 42,7 odstotka. V letu 2015 je bil omenjeni trg vreden 5,7 milijarde evrov, lani pa 8,1 milijarde evrov, ugotavlja IAB Europe v sodelovanju s podjetjem IHS Markit.

Poraba za programatično prikazno oglaševanje raste

Raziskava European Programmatic Market Sizing razkriva, da se 50,1 odstotka evropske porabe za prikazno oglaševanje zdaj trži programatično. Poleg programatičnega prikaznega oglaševanja je zrasel tudi programatični video, in sicer je dosegel eksponentno 155-odstotno rast in predstavlja že več kot 45 odstotkov celotne oglaševalske porabe za spletni video. Mobilno še naprej ostaja najbolj programatičen format – v letu 2016 se je 65 odstotkov oglaševalskega proračuna za mobilne naprave tržilo programatično. Srednja in vzhodna Evropa sta še vedno majhna in nezrela trga, a rasteta (53-odstotna rast v letu 2016) in lovita zahodno Evropo (42-odstotna rast).

Programatični prihodki po formatu:
• Mobilno: 3,5 milijarde evrov
• Video: 1,37 milijarde evrov

Programatični prihodki po regijah:
• Zahodna Evropa: 7,5 milijarde evrov
• Srednja in vzhodna Evropa: 0,6 milijarde evrov

Programatično prikazno oglaševanje postaja norma

Ker postaja programatično primarni mehanizem trgovanja, je pomembno, da se podatki integrirajo v programatična orodja za trgovanje. Poročilo Digital Measurement Priorites IAB-ja Europe razkriva, da več kot 90 odstotkov zainteresiranih strani navaja, da je pomembno, da so panožno dogovorjene raziskave digitalnega občinstva in učinkovitosti na voljo v programatičnih orodjih za trgovanje skupaj z meritvami in s podatki o trgovanju.

»Oglaševalci vedno bolj prepoznavajo vse prednosti, ki jih programatično oglaševanje prinaša, in posledično se višajo tudi proračuni, namenjeni digitalnemu oglaševanju. Sklepamo lahko, da bo digitalno oglaševanje prej ali slej postalo v celoti programatično, digitalni ekosistem pa vedno bolj povezan. Nadaljuje se trend množičnega sprejemanja programatične tehnologije in prav v naši regiji se trenutno dogajajo največje preobrazbe. Sprejemanje te tehnologije se je razširilo na vrsto različnih kanalov in spreminja tudi tradicionalne digitalne formate. Največja rast se trenutno dogaja na mobilnem in video področju, potem pa so tu še zunanje oglaševanje, avdio, tisk, predvsem pa tudi televizija postaja vedno bolj programatična. V Evropi je bilo lani prav posebno leto za programatično oglaševanje, saj je bilo prvič doslej več digitalnih oglasov prikazanih na programatičen način kot na klasične načine. Verjamemo, da bo šel trend rasti le še navzgor,« programatično prikazno oglaševanje komentira Simon Struna, specialist za programatični ekosistem v podjetju iPROM.

Deli

Arhiv