Programatično oglaševanje raste na vseh komunikacijskih kanalih, tudi na mobilnem. Njegove prednosti so zlasti optimizacija, preglednost in nadzor nad kampanjami.
Programatično oglaševanje je v porastu
V letošnjem letu bo v Združenih državah Ameriki na področju prikaznega oglaševanja 32,56 milijarde USD namenjenih za programatično oglaševanje. To po eMarketerjevih nedavnih ocenah predstavlja 78 odstotkov oglaševalskih dolarjev, ki se jih porabi za prikazno oglaševanje. Glede na to, da se zmogljivosti in dostop do premijskega oglasnega prostora izboljšujejo ter da želijo medijski zakupniki in oglaševalci večji nadzor in preglednost, zasebne prodajne tržnice dobivajo nov zagon.
Delež transakcij, ki se dogajajo na odprtih borzah, je v upadanju. Neposreden programatičen zakup oglasnega prostora naj bi dosegel 56 odstotkov celotnega prikaznega proračuna za programatično oglaševanje, odprta borza ponudbe in povpraševanja v realnem času pa do 44 odstotkov.
Mobilno oglaševanje raste
Mobilno oglaševanje v ZDA bo v letošnjem letu predstavljalo 79,8 odstotka proračuna, namenjenega za programatično oglaševanje, in sicer 24,14 milijarde USD, kar predstavlja 34-odstotno povečanje v primerjavi z letom 2016. Približno 80 odstotkov mobilnih oglasov je v ZDA že pripravljenih programatično. Ta delež pa naj bi bil po pričakovanjih do leta 2019 že 85,2-odstoten. eMarketer še ocenjuje, da bo skoraj tri četrtine video oglasov prihodnje leto kupljenih in prodanih programatično.
»Zadnje raziskave o nakupnih navadah potrošnikov so pokazale, da potrošniki velik del raziskovanja v prednakupnem procesu izvedejo prav na svojih mobilnih napravah. Oglaševalci želijo kakovostne uporabnike z visokim potencialom konverzije, zato iščejo različne možnosti natančnega ciljanja uporabnikov, ki ga omogoča prav programatično oglaševanje. Taki načini omogočajo, da svoje potencialne kupce dosežejo že v začetnih fazah nakupnega procesa,« razmišlja Luka Andrejak, strokovnjak za programatično oglaševanje.