Programatično oglaševanje je najbolj priljubljena metoda za promocijo oglasov na digitalnih platformah v Indiji, kaže poročilo podjetja TAM AdEx. V obdobju od januarja do marca 2023 se je število prikazanih oglasov na digitalnih medijih povečalo za 33 % v primerjavi z enakim obdobjem leta 2021. Kljub temu pa je bil delež programatičnega oglaševanja za 1 % nižji kot v istem četrtletju leta 2022.
Med različnimi panogami je bila vodilna panoga za prikaz oglasov storitvena panoga, ki je predstavljala 45 % vseh prikazov oglasov. Hkrati sta se sta se na seznam 10 vodilnih panog prvič uvrstili panoga osebnih pripomočkov in tekstilna panoga.
Pri oglaševalskih kategorijah je vodilna kategorija E-trgovina-vsebine/zabava/družbena omrežja z 8-odstotnim deležem prikazov oglasov. Na seznam vodilnih 10 panog so se letos prebile tudi kategorije Avtomobili, E-trgovina-hrana/živila in Življenjska zavarovanja.
Na digitalnih platformah oglašuje več kot 40.000 oglaševalcev, ki prakticirajo programatično oglaševanje in oglašujejo samo na digitalnih medijih, medtem ko več kot 1200 oglaševalcev oglašuje tako na televiziji kot na digitalnih platformah. Med ekskluzivnimi oglaševalci je vodilno podjetje Snapchat, podjetje Reckitt Benckiser pa je največji oglaševalec, ki oglašuje na več kanalih.
Zanimivo je, da je programatično oglaševanje prevzelo vodilno vlogo s 63-odstotnim deležem prikazov oglasov, medtem ko je bil delež direktnega oglaševanja v tem obdobju samo 4 %, kar je v primerjavi s prejšnjim letom zelo nizek delež. Ta pomemben porast obsega prikazov oglasov bi lahko vplival na cene oglaševalskih inventarjev, zlasti ko si tržniki želijo zmanjšati stroške in izboljšati donos.
Siddharth Dabhade, izvršni direktor podjetja MiQ, je povedal, da podatki iz poročila TAM kažejo na naraščajočo učinkovitost in sprejemanje orodij, kot je programatično oglaševanje v Indiji. Čeprav bi se povpraševanje po oglaševalskih inventarjih lahko povečalo pred prazničnim obdobjem, so napredni algoritmi in sistemi za licitacije, ki jih uporabljajo digitalne oglaševalske platforme, zasnovani tako, da ohranjajo pravično tržno vrednost oglaševalskih inventarjev.
Kljub temu strokovnjaki menijo, da bodo cene oglaševalskih inventarjev pred prihajajočimi prazniki verjetno narasle.
»Večji igralci bodo še naprej zaračunavali višje cene, medtem ko bodo manjši igralci zaračunali manj. Kljub morebitnemu upadu prihodkov pa bodo tržniki v prazničnem obdobju verjetno dosegli uspeh,« je dejal Harsha Joshi, neodvisni medijski svetovalec.