Analitiki napovedujejo, da bodo v prihodnjih petih letih lastne medijske mreže postale standarden vir prihodkov za večino velikih podjetij.
Digitalno oglaševanje že vrsto let temelji na predvidljivem modelu: podjetja kupujejo prostor na platformah tretjih oseb, od iskalnikov do družbenih medijev, in tekmujejo za pozornost potrošnikov na vse bolj zasičenem trgu. Ker pa stroški oglaševanja naraščajo, predpisi o zasebnosti vplivajo na spremembe digitalnega ekosistema in podjetja iščejo načine za bolj neposreden odnos s svojimi strankami, se vse bolj uveljavlja model, ki podjetjem vrača nadzor – lastne medijske mreže.
Trgovci na drobno, kot so Walmart, Amazon in Target, so svoja spletna mesta, aplikacije in programe zvestobe že spremenili v več milijard dolarjev vredne oglaševalske platforme. Zdaj se ta strategija širi daleč prek meja maloprodaje. Banke, letalske družbe, ponudniki telekomunikacijskih storitev in celo gostinske blagovne znamke izkoriščajo svoja lastna digitalna in fizična sredstva za ustvarjanje medijskih poslov z visokim donosom. Vrednost prvoosebnih podatkov, ki jih podjetja zbirajo neposredno od svojih strank, skokovito narašča.
Večina podjetij se danes močno zaveda dragocenosti podatkov, ki jih imajo v svojih digitalnih ekosistemih, za oglaševalske namene. Namesto da bi plačevala visoke zneske za dostop do občinstev prek platform tretjih oseb, lahko ta podjetja monetizirajo lastna medijska okolja in interakcije s strankami spremenijo v oglaševalske priložnosti. S tem ne le optimizirajo stroške, temveč tudi ponovno vzpostavijo neposreden nadzor nad odnosi z občinstvom in njihovimi podatki.
Podjetja, ki bodo vzpostavila svoje lastne medijske mreže, bodo imela prednost prvega na trgu, saj si bodo zagotovila oglaševalske partnerje, razvila tehnologijo in določila cene, preden bo trg zasičen. Tista, ki bodo čakala, pa bodo tvegala, da bodo ostala zadaj.