Facebook je lani ponudil zanimivo funkcijo, ki je uporabnikom Facebooka ponudila večji nabor čustvenih odzivov na objave.
Uporabniki Facebooka so pred tem imeli na voljo le klasičen všeček s prstom, niso pa imeli na voljo nobenih drugih čustvenih odzivov, s katerimi bi lahko izrazili svoja čustva brez dodatnega komentarja pod objavo. Sedaj lahko uporabniki, ko vidijo prikupne mucke, izrazijo ljubezen, ko vidijo smešne video posnetke, lahko izrazijo smeh, na voljo pa so še žalostni, začudeni in jezni odzivi.
Uporabniki so se na posodobitev odzvali kot na izjemno genialno idejo, vendar Facebook čustvenih odzivov ni uvedel zaradi razlogov, o katerih smo do sedaj vsi razmišljali. Da bi razumeli, zakaj se je Facebook odločil za novo funkcijo, je treba razumeti njihov poslovni model, kjer pa glavno vlogo igra oglaševanje. Zaradi natančnega ciljanja in enostavnega dosega prave ciljne publike se ogromno podjetij odloča tudi za oglaševanje na Facebookovi platformi. Prav zato Facebook stalno stremi k inovacijam, ki bi doprinesle k boljšemu ciljanju občinstva.
Razlog za uvedbo čustvenih odzivov
Sedaj lahko Facebook zbira še bolj natančne podatke o svojih uporabnikih. Npr. Ana klikne ‘obožujem’ (ang. Loves) na vsakem video posnetku, ki ga objavi Apple in govori o novih zmožnostih iOS-a. ‘Neverjetno’ (ang. Wow) je kliknila pri objavi, ki govori o posodobitvi nove kamere, ki jo imel zadnji iPhone 7 Plus. ‘Jezi jo’ (ang. Angry) vsakič, ko nekdo govori o večvrednosti drugih, predvsem Androidnih telefonov. Facebook iz tega izdela še bolj natančno vedenjsko ciljanje, ki uporabniku prikazuje oglase glede na njegove dejavnosti in zanimanja. Ani bo na podlagi njenih odzivov na statuse prikazoval oglase, povezane z iPhoni, in se izogibal oglasov, ki prikazujejo telefone z Androidom. Ker bo Ana veliko bolj verjetno kupila Applov telefon, bi z oglaševanjem Androidnih telefonov po nepotrebnem zapravljali oglaševalski denar.
Z uvedbo čustvenih odzivov Facebook bolje razume resnični namen vsakega uporabnika, saj prepozna, kaj si ta resnično želi, kaj ga razjezi, kaj razžalosti in kaj nasmeji. Facebook spreminja svojo platformo na podlagi boljšega razumevanja potreb in želja svojih uporabnikov. S tem, ko enkrat bolje razumeš svoje uporabnike, lahko ponudiš boljše ciljno oglaševanje.
Facebook je z novo posodobitvijo še utrdil svoj položaj na področju oglaševanja na digitalnih kanalih. Kljub temu, da je bila uvedba čustvenih odzivov bolj poslovni korak, pa je v celoti gledano to izjemno pameten korak, ki so ga storili.
»Mislim, da je bila uvedba čustvenih odzivov dobro premišljena poteza Facebooka. Širša paleta odzivov gotovo pomeni še več podatkov o uporabnikih, ki jih bo Facebook združil in bodo posredno na voljo tudi oglaševalcem na tej platformi. Že sedaj pa se uporabljajo pri objavah za spodbujanje interakcij, hkrati pa nudijo vpogled v konkurenčne blagovne znamke,« razmišlja Miha Rejc, vodja oddelka za upravljanje družbenih medijev.