Deli

Medijska agencija Kantar je predstavila prvi val raziskave, ki preučuje vpliv pandemije na vedenje potrošnikov. Večine potrošnikov oglaševanje v kriznem obdobju ne moti, vseeno pa pričakujejo od blagovnih znamk, da prilagodijo komunikacijo.

Velike večine potrošnikov oglaševanje v času pandemije ne moti - iPROM - Novice iz sveta

Medijska agencija Kantar je med 14. in 23. marcem izvedla raziskavo med več kot 25.000 potrošniki na 30 trgih. Raziskava vključuje ugotovitve o stališču potrošnikov, njihovih medijskih navadah, vplivu pandemije koronavirusa na nakupno vedenje in o tem, kaj potrošniki pričakujejo od blagovnih znamk.

Obravnavane trge so strokovnjaki razdelili na tri kategorije, in sicer glede na to, kako intenziven je bil odsev koronavirusa na določenem območju. Na trgih v zgodnji fazi je bilo zabeleženih razmeroma malo primerov, majhno število smrti in malo sprejetih ukrepov za socialno distanciranje. Ti trgi so vključevali Združene države, Združene države, Belgijo, Nemčijo, Nizozemsko in Južno Afriko – čeprav so sedaj nekateri že presegli to stopnjo. Trgi na srednji stopnji so vključevali Brazilijo, Kanado, Češko republiko, Francijo, Izrael, Poljsko, Savdsko Arabijo, Južno Korejo in Turčijo. To so trgi, na katerih se je število primerov in smrtnih žrtev povečalo, sprejeti pa so tudi strožji ukrepi. Trgi v pozni fazi so takrat vključevali Kitajsko in Italijo, kjer je bilo zabeleženih veliko primerov in smrti, sprejeti pa so bili popolni ukrepi za zaustavitev javnega življenja.

Raziskava se je med drugim osredotočila tudi na vpliv koronavirusa na dojemanje in vedenje potrošnika. Kar 77 odstotkov vprašanih pričakuje, da bodo njihove blagovne znamke pomagale pri tem, kar je postalo »novi vsakdan«. Le 8 odstotkov vprašanih meni, da bi morali prenehati z oglaševanjem.

Kaj pa oglaševanje?

V raziskavi je medijska agencija Kantar opozorila tudi na nekaj »pasti«, ki se jih je v oglaševanju med pandemijo smiselno izogibati. Blagovne znamke vsesplošne krize ne smejo izkoriščati za promocijo blagovne znamke, 40 odstotkov vprašanih meni, da se morajo blagovne znamke pri trženju izogibati šaljivem tonu komuniciranja. 70 odstotkov vprašanih je povedalo, da bodo blagovne znamke morale sprejeti bolj pomirjujoč ton.

Strokovnjaki ugotavljajo, da 75 odstotkov potrošnikov meni, da bi morale blagovne znamke javnost obveščati o svojih prizadevanjih za boj proti trenutni situaciji. Potrošniki se raje odločajo za blagovne znamke, ki svoje zaposlene postavljajo na prvo mesto, pri čemer je 78 odstotkov vprašanih pozvalo podjetja, naj skrbijo za zdravje zaposlenih, 62 odstotkov pa, da naj izvajajo prilagodljive delovne razmere.

Rast uporabe interneta narašča

Brskanje po spletu se je povečalo za 70 odstotkov, vključenost v družbene medije pa je dosegla 61-odstotno rast glede na običajno uporabo. Med aplikacijami za družbena medije največjo rast beleži Whatsapp. Poročilo kaže, da se je v državah, ki se soočajo z zgodnjo fazo pandemije, uporaba Whatsappa povečala za 27 odstotkov; v srednji fazi za 41 odstotkov; in v pozni fazi za 51 odstotkov.

Na splošno je raziskava podjetja Kantar ugotovila, da se je uporaba Facebooka povečala za 37 odstotkov, med kitajskimi potrošniki pa se je za 58 odstotkov povečala uporabo lokalnih družbenih medijev. Največ uporabe na vseh platformah za sporočanje ustvarjajo uporabniki v starostni skupini od 18 do 34 let. Whatsapp, Facebook in Instagram pa so zabeležili kar 40-odstotno povečanje uporabe pri 35-letnikih.

Prerazporedite proračune, ne zmanjšujte jih

Strokovnjaki iz medijske agencije Kantar številna podjetja opozarjajo, naj marketinških proračunov ne klestijo, potrebno jih je namreč le bolj smiselno razporediti. Ključno je, da blagovne znamke razmišljajo in delujejo dolgoročno ter kontinuirano komunicirajo s potrošniki. Odsotnost blagovnih znamk lahko že po nekaj časa negativno vpliva na vitalnost blagovne znamke in posledično tudi na izbor potrošnika.

Več o raziskavi si lahko preberete tudi na spletni strani Marketing magazina.

Deli

Deli prispevek prek e-pošte

Vaše kontaktne podatke (ime, priimek in elektronski naslov) ter posredovani kontakt prejemnika (elektronski naslov) potrebujemo, da lahko na prejemnikov elektronski naslov posredujemo vaše sporočilo. Prejetih podatkov ne bomo uporabili za druge namene. Z vnosom vaših podatkov in podatkov prejemnika, izjavljate, da imate od prejemnika pridobljeno privolitev za posredovanje njegovega/njenega kontakta. V kolikor podatkov ne boste oddali, želenega sporočila ne bomo mogli posredovati. Več o vaših pravicah in varstvu osebnih podatkov izveste tukaj.

Arhiv