Potrošnik se v novi normalnosti vede v skladu s spremembami, ki so ga doletele v zadnjem obdobju, ko je svet zaznamovala pandemija koronavirusa.
Omejitve, ki jih je povzročila pandemija, se postopoma odpravljajo in morda nas preveva občutek, da se počasi vračamo v normalno stanje. A to je le malo verjetno. V mesecih, ko so bile zaprte državne meje, šole, trgovine, storitvene dejavnosti, ljudje pa so živeli v samoosamitvi, smo pravzaprav pisali novo prihodnost.
Nove zdravstvene in gospodarske razmere od marketinške stroke zahtevajo še konkretnejši premislek o tem, kaj potrošnik misli, čuti, reče in počne, saj bo nova normalnost verjetno prisotna še kar nekaj časa. Marketing Tech navaja nekaj večjih sprememb vedenja potrošnikov, pomembnih za področje marketinga.
Ključne spremembe vedenja potrošnikov
Prva sprememba je povezana z digitalnim nakupovanjem in omejevanjem stikov. Spletno nakupovanje je običajno bolj učinkovito, cenejše in hkrati za potrošnike varnejše od nakupovanja v fizičnih trgovinah. Od marketinških strokovnjakov pa to zahteva ponoven razmislek o upravljanju podatkov in uporabi le-teh za pripravo personaliziranih ponudb in sporočil vedno ožjim segmentom kupcev.
Naslednja sprememba zajema e-storitve. Potrošnik sedaj pričakuje ne le, da bo nakupoval prek spleta, temveč da bo na ta način opravljal tudi druge storitve – od telemedicine do izobraževanja na daljavo. To zaupanje potrošnikov v uporabo e-storitev marketinškim strokovnjakom omogoča razvoj partnerskih ekosistemov in medsebojno povezanih storitvenih platform.
Zaradi krize je dom postal večnamensko središče, v katerem ljudje živijo, delajo, se učijo, nakupujejo in se igrajo. Marketinški oddelki se zato soočajo s številnimi vprašanji, povezanimi z uporabo pametnih naprav in sodobne tehnologije. Razmisliti bodo morali tudi o uporabi večjega nabora komunikacijskih kanalov, vključno s platformami za videokonference, virtualno resničnostjo in za pravo ciljno skupino tudi o videoigrah.
Spremembam zaradi večje vpetosti potrošnikov v lokalna okolja se morajo z lokalizacijo marketinga prilagoditi tudi podjetja. Poleg tega sta glavni skrbi potrošnikov njihovo zdravje in blagostanje, čemur se bodo prek uporabniške izkušnje morali posvetiti tudi oglaševalci. Veliko vlogo pa bo tudi v prihodnje igrala varnost osebnih podatkov, saj je s tem povezano tudi zaupanje potrošnikov.