Tržniki pri svojih odločitvah običajno navigiramo med 3 možnostmi:
- Ne naredimo nič in upamo na boljše čase.
- Optimiziramo stroške in upamo na dolgoročno preživetje.
- Na trg plasiramo novo kreativno idejo, ki bo zopet prebudila slo po potrošnji med našimi ciljnimi občinstvi.
Žal so danes v večini primerov vse izmed treh pravzaprav slabe.
Prva neposredno vodi v propad. Če danes ne storimo ničesar, nimamo niti osnovne možnosti, da bo jutri kaj boljše.
Druga nam bo morda že prinesla preživetje, a to zgolj na kratek rok. Če ne rastemo, padamo. Lahko smo prepričani, da se bo vsak trenutek pojavil nekdo, ki bo v našem pomanjkanju investicij prepoznal priložnost zase.
Tretja na papirju izgleda super, a predpostavlja, da so potrošniki zgolj ovce, na katere enostavno vplivamo z vedno novimi trženjskimi sporočili, in pri tem zanemarjamo premetenost sodobnega superpotrošnika.
A obstaja še četrta možnost.
Ta se začne in konča s pogumom.
S pogumom, da namesto stalnega recikliranja vedno istih ukrepov, raje naredimo nekaj novega:
- Razvijemo nov poslovni model, ki spodkopuje že vzpostavljene.
- Napademo povsem nov trg, kjer konkurence še ni ali pa je ta šibka.
- Tako močno inoviramo produkt, da bo konkurenca ostala daleč za nami.
- Močno investiramo v kanale, kjer je konkurenca slabo prisotna.
Vem, vse to se sliši kot iz kakšnega nakladaškega management učbenika, ki nima veliko zveze s prakso.
A je kljub temu resnica.
Ko gledamo, kako okoli nas svet počasi drsi navzdol, imamo pred sabo enostavno odločitev: bomo z njim drseli navzdol tudi mi, ali pa bomo ukrenili nekaj povsem drugačnega.
Nekaj, kar bo zahtevalo drugačen pogled.
Nekaj, kar bo zahtevalo pogum …