Podatki so zlato – ne samo za trženjske strokovnjake, ampak trenutno tudi za vse, ki si prizadevajo preprečiti širjenje pandemije. Vseeno pa je na tem mestu pomembno opozoriti na spoštovanje zasebnosti in regulativ.
Raziskava podjetja CodeFuel je pokazala, da večina ljudi podatke brez zadržkov deli z organizacijami – če s tem le lahko pripomorejo k preprečevanju širjenja koronavirusa. A organizacije vseeno ne smejo pozabiti na spoštovanje zasebnosti potrošnikov.
Glede na raziskavo iz aprila 2020 je 84 odstotkov odraslih Američanov izjavilo, da bi bili pripravljeni deliti podatke o svojem zdravju, če bi tako prispevali k obvladovanju širitve koronavirusa. Več kot polovica, 58 odstotkov, vprašanih je izjavila, da bi bili za širšo družbeno korist pripravljeni deliti tudi podatke o svoji lokaciji. 36 odstotkov vprašanih je zatrdilo, da bi bili pripravljeni deliti podatke z družbenih medijev, 31 odstotkov vprašanih pa celo podatke o zgodovini iskanja.
Vseeno pa morajo biti vladne organizacije in javne zdravstvene ustanove pri zbiranju in uporabi podatkov previdne, saj je več kot 80 odstotkov vprašanih izrazilo skrb glede uporabe teh podatkov po koncu pandemije. Vzporednico lahko potegnemo z zbiranjem podatkov podjetij, ki morajo zagotoviti skladnost z uredbami. Uredba GDPR na primer v resnici ničesar ne prepoveduje, ampak le določa, da morajo podjetja potrošnikom jasno povedati, kako bodo uporabljeni njihovi osebni podatki. Ključno je torej, da se tudi ljudem, ki svoje podatke delijo za širšo družbeno dobrobit, pojasni točne vidike uporabe in se jih seveda tudi upošteva.