Deli

Vse več organizacij je v zadnjem letu začelo uporabljati platforme za upravljanje s podatki o potrošnikih (CDP), ki so lahko tudi B2B podjetjem v pomoč pri komuniciranju in izmenjavi podatkov med prodajniki in tržniki.

Platforme CDP za učinkovitejše B2B poslovanje - iPROM - Novice iz sveta

Pri poslovanju s končnimi kupci (B2C) platforme CDP združujejo podatke o potrošnikih na enem mestu ter omogočajo prilagajanje potrošniške izkušnje na vseh digitalnih in marketinških točkah stika, tako prodajnih kot poprodajnih. Spletna prodaja je nekoliko zapletena le z vidika vseh kanalov, prek katerih se vzpostavlja stik s kupcem na vrhu prodajnega lijaka.

B2B-poslovanje bolj zapleteno kot B2C

Prodajni cikli so pri poslovanju B2C krajši in platforme CDP združujejo vse stike s posameznikom v en sam profil. Posameznik, ki ga sistem prepozna kot kupca, je dejansko posameznik, ki opravi nakup. Pri poslovanju med podjetji (B2B) pa so podatki in kontakti kupcev precej bolj zapleteni in neurejeni.

Prodajni cikel je na področju B2B razpršen med več odločevalci znotraj podjetja, saj lahko različni oddelki v podjetju pridobijo različne kontakte in podatke za eno stranko, ki pa niso vedno pomembni za snovanje prodajnih oziroma marketinških strategij. Prodajniki in tržniki imajo različna izhodišča in poglede nanje. Če jih želijo učinkovito uporabiti, morajo vse zbrane podatke in kontakte o potencialni stranki tako najprej umestiti v kontekst.

Ločnica med marketingom in prodajo je na digitalnem področju še vidnejša. Za marketinški oddelek je lahko kontakt vsak uporabnik z e-poštnim naslovom ali profilom na spletnem družbenem omrežju, s katerim je organizacija stopila v stik. Za prodajnike pa je kontakt že obstoječa stranka. Tovrstnih podatkov ali kontaktov pa ne gre prenašati med različnimi oddelki, ne da bi prodajalci in potrošniki vedeli, s katerimi podatki točno se upravlja in kaj imajo lahko od tega.

Nadzor nad pretokom podatkov

Platforme CDP predstavljajo novo paradigmo za prenos podatkov po prodajnem kanalu. Marketinškim in prodajnim oddelkom v podjetju lahko olajšajo komunikacijo in izmenjavo podatkov. Da bi se naložbe v marketing obrestovale, morajo podjetja skrbno nadzorovati in vedeti, kateri podatki so pomembni za en ali drug oddelek, jasno definirati podatke iz različnih virov in ugotoviti, kaj točno jim lahko povedo, ter biti prepričana, da pri tem ne kršijo politike zasebnosti. To lahko zagotovijo le z nadzorovanjem podatkov o potrošnikih na samem viru, kar jim platforme CDP tudi omogočajo.

Deli

Arhiv