E-poštni marketing se ne spreminja tako hitro kot druga digitalna orodja, a se kljub temu razvija. Z razvojem tehnologij in analizo podatkov se odpirajo številne možnosti za personalizacijo in testiranje.
Časi, ko smo se lahko zanašali na uspešnost e-poštnega marketinga s tem, da smo na celoten e-poštni seznam poslali enako e-poštno sporočilo, so mimo. Danes je e-poštni marketing učinkovito marketinško orodje, ki ponuja dosledno donosnost naložb, zato so pri eMarketerju pripravili pet kriterijev za presojo učinkovitosti strategije vašega e-poštnega marketinga. Ključna vprašanja, ki si jih morate zastaviti za vrednotenje svoje strategije e-poštnega marketinga, povzemamo v nadaljevanju.
1. Pridobitev novih prejemnikov e-poštnih sporočil in vzdrževanje seznama:
- Kako uspešni ste pri pridobivanju novih e-poštnih naslovov, ki jim želite tržiti svoje izdelke oz. storitve?
- Kakšen je vaš postopek za vzdrževanje urejenega e-poštnega seznama?
2. Personalizacija in segmentacija:
- Kako enostavno in pogosto izkoriščate možnosti segmentacije svojega e-poštnega seznama za pošiljanje ustreznejših sporočil?
- Ali uporabljate personalizacijo individualno, z uporabo sprožilcev in drugih ključnih signalov za povečanje ustreznosti e-sporočil za prejemnika?
3. Večkanalni pristop:
- Ali imate možnost integracije e-poštnega marketinga s sporočili SMS in klepetom v živo?
- Ste povezani z drugimi oddelki v podjetju in imate omogočen pretok informacij med oddelki?
4. Testiranje:
- Kako pogosto skušate pri pošiljanju e-poštnih sporočil izboljšati svoje rezultate?
- Ali rezultate testiranja dobiva samo oddelek, ki je odgovoren za strategije e-poštnega marketinga, ali tudi oddelek, ki je odgovoren za celotno strategijo blagovne znamke?
5. Notranji procesi:
- Kako uspešni ste pri merjenju uspešnosti svojega e-poštnega marketinga?
- Ali ste dovolj agilni, da lahko spremenite svoje taktike v trenutku?
»V iPROMu svetujemo, da e-poštni marketing premišljeno vpletete v svojo digitalno komunikacijsko strategijo, pri razširitvi seznama prejemnikov e-poštnih sporočil pa priporočamo uporabo različnih zanimivih aktivacij v kombinaciji z digitalnim oglaševanjem in seveda zajem stika (e-pošte) strank na vsaki točki, kjer je to smiselno,« dodaja Miha Rejc, vodja oddelka za upravljanje družbenih medijev v iPROMu.