Deli

Google nam je na področju iskalnih oglasov v letu 2016 pripravil ogromno novosti. Od ukinitve oglasnih pozicij na desni strani in razširjenih tekstovnih oglasov, do možnosti prilagajanja modifikatorja najvišje ponudbe za CPC glede na izbrani tip naprave.

Optimizirajte svoje kampanje AdWords s 3 pomembnimi Googlovimi novostmi - iPROM - Mnenja strokovnjakov- Anže Hribar

Google nam je na področju iskalnih oglasov v letu 2016 pripravil ogromno novosti. Od ukinitve oglasnih pozicij na desni strani in razširitev najvišjih oglasnih pozicij, o čemer smo februarja pisali v prispevku Spremembe oglasnih pozicij AdWords, do razširjenih tekstovnih oglasov, novih razširitev oglasov s cenami in možnosti prilagajanja modifikatorja najvišje ponudbe za CPC glede na izbrani tip naprave.

Strategija spletnega velikana Google že nekaj let temelji na filozofiji »mobile-first«, kar pomeni, da skušajo svoje storitve čimbolj približati uporabnikom na mobilnih napravah. To je razvidno tudi iz poenotenja izgleda in uporabniške izkušnje prek vseh naprav, tako mobilnih kot klasičnih računalnikov in prenosnikov.

Mobilni promet namreč iz leta v leto strmo narašča, tudi v Sloveniji, o čemer smo pisali v našem sporočilu za javnost, ob podrobnem pregledu večjega števila analitičnih podatkov naših naročnikov pa opažamo tudi rast konverzij na mobilnih napravah.

1. Razširjeni besedilni oglasi

Kljub velikim spremembam, ki so se dogajale v Googlovem ekosistemu, je na področju iskalnih oglasov do letos vladalo relativno zatišje. Nekatere oglaševalce je zato februarja neprijetno presenetila odstranitev desnih oglasnih pozicij in uvedba dodatne, zgornje oglasne pozicije, ki se pojavlja ob zelo konkurenčnih iskalnih frazah.

Po napovedi razširjenih besedilnih oglasov na Google Summit 2016 smo vsi nestrpno pričakovali svetovno lansiranje teh oglasov, kar se je zgodilo 27. julija letos.

Standardni vs. razširjeni besedilni oglasi - iPROM Mnenja strokovnjakov - Anže Hribar

Kaj razširjeni besedilni oglasi pomenijo za oglaševalca?

Razširjeni besedilni oglasi so optimizirani glede na ločljivost zaslonov najbolj priljubljenih mobilnih naprav. Z dvema naslovoma in eno podaljšano opisno vrstico omogočajo oglaševalcem skoraj 50 odstotkov več oglasnega besedila.

Standardni oglasi Razširjeni oglasi
Bolj opazni naslovi Naslovna vrstica je omejena na 25 znakov. Dve naslovni polji z dolžino do 30 znakov.
Daljši opisi oglasa Dve opisni vrstici, vsaka lahko vsebuje do 35 znakov. Podaljšana opisna vrstica z 80 znaki omogoča vnos dodatnih informacij.
Izboljšan prikazni URL Prikazni URL vnesete ročno. V primeru neujemanja med osnovno in prikazno domeno so vaši oglasi zavrnjeni. Polje je omejeno na 35 znakov. Domena bo v prikazni URL  avtomatsko izluščena iz končnega URL-ja. Tako se odpravi težave z neujemanjem domen. Omogočeno je prilagajanje poti URL-ja. Na voljo sta dve polji, omejeni na 15 znakov.

Kaj moramo vedeti?

Od 26. oktobra 2016 dalje platforma AdWords ne bo več podpirala ustvarjanja in urejanja standardnih besedilnih oglasov. Edini način za prilagoditev bo torej ustvarjanje novega oglasa. Vendar pa ste lahko brez skrbi, vaši standardni tekstovni oglasi se bodo prikazovali tudi po tem datumu.

Standardne oglase lahko spremenite v razširjene tako, da odkljukate izbrane oglase in v meniju »Uredi« izberete možnost »Spremeni oglase«. Tako boste izvedli več popravkov hkrati.

Priprava razširjenega besedilnega oglasa - iPROM Mnenja strokovnjakov - Anže Hribar

V primeru večjih kampanj pa predlagam, da se poslužujete programa AdWords Editor, ki od različice 11.5 naprej podpira razširjene besedilne oglase.

Več informacij o razširjenih besedilnih oglasih si lahko preberete tukaj.

2. Prilagajanje ponudbe CPC glede na napravo

Vsi, ki se resno ukvarjajo z oglaševanjem PPC, se zavedajo razlik, ki se pojavljajo pri prikazovanju oglasov na različnih napravah. Pred letom 2013 je bilo mogoče v sistemu AdWords ustvariti kampanje, ki so ciljale vsak sklop naprav posebej, vendar pa je to zelo otežilo pripravo in pregledovanje oglasov za posamezne naprave.

Zato so v želji po poenostavitvi pri Googlu uvedli t. i. razširjene kampanje (enhanced campaigns), pri katerih se je nastavilo osnovno ponudbo za CPC in je veljala za namizne, prenosne in tablične računalnike. Dodatno pa smo lahko na nivoju kampanje prilagajali ponudbo za mobilne naprave (od minus 100 do plus 300 odstotkov).

V prihajajočih mesecih bodo v vaših oglaševalskih računih postopno na voljo možnosti za nastavljanje osnovne ponudbe CPC (»Base CPC«) za izbrano napravo in prilagajanje cen glede na to osnovno napravo za ostale naprave.

Kakšne spremembe prinaša?

Če nastavitev ne boste uporabljali, se za vas ne bo spremenilo popolnoma nič. Vendar pa nove nastavitve ponujajo možnost za boljši izkoristek in optimizacijo vaših kampanj. Omogočajo vam namreč natančno nastavljanje ciljnih uporabnikov, s čimer si zagotovite boljše rezultate, obenem pa v celoti izkoristite potencial, ki ga ponuja platforma AdWords.

Vsekakor pa je treba pogledati globlje od same cene na klik in CTR-jev. Pred spremembami se najprej vprašajte, kakšen vpliv bodo izvedene spremembe imele na vaše konverzije ter ali bi, na primer, s tremi ločenimi kampanjami za vsako skupino naprav posebej imeli več dela kot končne koristi.

3. Obogatite vaše tekstovne oglase s cenovno razširitvijo (Price Extension)

Na koncu naj izpostavim še novo razširitev, s katero nas je na začetku poletja razveselila ekipa Adwords. Ta omogoča prikaz vaše ponudbe s cenami neposredno pod besedilnim oglasom. Uporabnikom boste tako že pred klikom na vaš oglas prikazali cene vaših storitev in s tem še dodatno povečali možnost konverzije.

Price Extension Google tekstovni oglasi - iPROM Mnenja strokovnjakov - Anže Hribar

Novi format razširitve ne deli podobnosti z nobeno drugo storitvijo v platformi AdWords, vendar pa se že po prvi uporabi nastavitev in različnih možnosti počutite popolnoma domače. Njihovi ekipi za uporabniško izkušnjo je tako uspelo dobro združiti že obstoječe elemente in hkrati ohraniti omenjeno razširitev čimbolj enostavno za uporabo.

Izbirate lahko med več vrstami cenovnih razširitev in različnimi valutami. Nastavite lahko tudi ime storitve (do 25 znakov), dodatni opis (25 znakov), predpone od / do, časovne enote (ura, dan, teden, mesec ali leto) in končni URL, na katerem je podrobneje opisana vaša ponudba.

Priprava cenovne razširitve - iPROM Mnenja strokovnjakov - Anže Hribar

Razširitev je zaenkrat omejena samo na mobilne naprave in tablice, prikazovala pa se bo samo ob oglasih na prvi poziciji. Če boste želeli uporabljati to razširitev, se bo treba podati v boj za najvišjo pozicijo.

Za zdaj je ta storitev na voljo zgolj v angleškem jeziku, zato bo za odobritev vaših razširitev na slovenskem tržišču treba počakati predvidoma do konca letošnjega leta.

Deli

O avtorju

Anže Hribar je direktor analitičnega oddelka v iPROMu. Navdušujejo ga platforme za obdelavo velike količine podatkov in odkrivanje pravilnih informacij na podlagi le-teh. Izkušnje iz sveta spletnega razvoja in marketinga vključuje v razvoj in integracije naprednih analitičnih rešitev ter z njimi pomaga naročnikom izbrati pravilne poslovne odločitve. Pred tem je v družbi iPROM vodil oddelek za iskalni marketing za močne blagovne znamke na mednarodnih trgih.

Vsi prispevki avtorja

Arhiv