Deli

Napredna podatkovna analitika bo tudi v letošnjem letu vplivala na izboljšanje digitalnih marketinških strategij.

Napredna podatkovna analitika in digitalni marketing - iPROM - Novice iz sveta

Govorjenje o podatkovni analitiki v zadnjih dveh desetletjih je precej preseglo število uspešnih implementacij. Tu ne govorimo o osnovnem orodju Google Analytics, temveč o programih aktivnosti in tehnologiji, ki resnično omogočajo poglobljen vpogled v potrošnika in naprednejše ciljanje, kar močno vpliva na poslovne odločitve. Glavni razlog za to je bila tehnologija, ki doslej še ni bila povsem pripravljena in primerna za te namene.

A stvari se hitro spreminjajo. Atribucijski programi, ki jih povezujemo s podatki, so bili v preteklosti osredotočeni na kanal, bodisi e-pošto, plačljivo iskanje bodisi SEO. Novi val pa se osredotoča na potrošnika, kanali postajajo v tem pogledu manj pomembni. Uporaba podatkov in tehnologije niso več na stranskem tiru, ampak postajajo gonilo poslovanja.

Osredotočenost v potrošnika je največji razlog, zakaj marketinška tehnologija danes obsega 23 odstotkov marketinških proračunov. In ko bodo odločevalci spoznali vrednost, ki jo prinaša, se bo ta številka še povečala. V nadaljevanju navajamo glavne trende, ki bodo letos še pospešili osredotočenost v potrošnika.

Integracija platform CPD in DMP

Tako platforme za upravljanje podatkov o potrošnikih (CDP) kot platforme za upravljanje podatkov (DMP) primerjajo podatke o potrošnikih, a s kombinacijo obeh bo mogoče z uporabo podatkov z vseh kanalov in stičnih točk ustvariti natančnejšo sliko potrošnika. Trenutno ne obstaja noben sistem, v katerem bi bili integrirani obe platformi. V idealnem primeru bi DMP-podatki obstajali kot drug kanal CDP-ja, kar bi ustvarilo bogatejši nabor podatkov, na katerem bi temeljil in bil oblikovan profil potrošnika.

Umetna inteligenca za marketing

Umetna inteligenca omogoča organizacijam avtomatizacijo procesov, povezanih z veliko količino podatkov, izvajanje nalog in odzivanje na vprašanja potrošnikov. Pri ponavljajočih se opravilih je tako mogoče prihraniti čas in denar. Orodja umetne inteligence za CRM so odličen primer tega. Omogočajo avtomatiziran zajem podatkov, tako da so CRM-podatki popolni in dejansko uporabni, nato pa te podatke analizirajo in zagotovijo vpogled v to, katere oglaševalske kampanje so bile najbolj uspešne. Na podlagi teh informacij lahko oglaševalci sprejemajo informirane odločitve glede porabe oglaševalskega denarja.

Čeprav več kot polovica odločevalcev priznava, da umetna inteligenca prinaša tudi zniževanje stroškov, pa povečanje poslovne učinkovitosti ni vse, kar lahko ponudi umetna inteligenca. Zagotavlja tudi izboljšano uporabniško izkušnjo, primer so klepetalni boti, in omogoča razvoj marketinške personalizacije.

Atribucija na več točkah stika

Razvoj napredne podatkovne analitike, ki jo omogočajo CDP, DMP in umetna inteligenca, bo oglaševalcem omogočil učinkovitejšo oceno njihovih strategij in vodil k učinkovitejšim načinom marketinške atribucije, kot je atribucija na več točkah stika.

Atribucijo je treba obravnavati kot diagram, kjer je začetna točka prva interakcija potrošnika z blagovno znamko na spletu, končna pa nakup. Tradicionalno dajejo oglaševalci poudarek na atribucijo prvega ali zadnjega stika, kar pomeni, da gre celotna zasluga za nakup prvi ali zadnji točki stika, medtem ko se ostalih točk, ki so prav tako vplivale na odločitev, ne upošteva.

Atribucija na več točkah stika pa analizira učinkovitost vsake interakcije na nakupni poti. To oglaševalcem zagotavlja popoln vpogled v to, katera marketinška prizadevanja imajo največji vpliv na nakupni poti potrošnika v posameznih fazah procesa. 63 odstotkov oglaševalcev, zajetih v raziskavo Digidaya, meni, da mora popolna atribucija omogočati sledenje potrošnikom skozi celoten marketinški lijak. In z atribucijo na več točkah stika je to mogoče doseči.

Trendi prihajajočega desetletja se bodo osredotočali na podatke – kako jih zbiramo, kako shranjujemo, analiziramo in kakšne ukrepe sprejemamo na njihovi podlagi. Z uporabo različnih sistemov vemo o potrošnikih danes več kot kadarkoli prej. Tehnološke inovacije na področju digitalnega marketinga bodo v letošnjem letu še povečale to védenje in pomagale pri racionalizaciji prihodnjih marketinških kampanj.

Deli

Arhiv