Potrošniki so v novih razmerah spremenili nekatere navade, med drugim tudi nakupne, ki se v veliki meri selijo na splet.
Vse več nakupov v spletnih trgovinah
Ipsos in USA Today sta raziskovala navade Američanov med pandemijo. Najprej so bile raziskane navade med 10. in 11. marcem, ponovno pa med 9. in 10. aprilom. V drugem delu raziskave je 41 % anketirancev izjavilo, da so nakupovanje v fizičnih trgovinah zamenjali z nakupovanjem na spletu, kar je trikrat več kot v prvem delu raziskave.
Raziskava, ki jo je v sredini marca izvedla svetovalna hiša McKinsey & Company, je ugotovila, da so približno trije od desetih Američanov poročali, da so v prvi polovici marca porabili več finančnih sredstev kot običajno (kar gre pripisati tudi kopičenju zalog). Druga raziskava, ki jo je približno istočasno izvedlo podjetje Coresight, pa je pokazala, da je nekaj več kot polovica Američanov dejala, da kupujejo več v določenih kategorijah. Raziskave glede novih navad potrošnikov je izvajalo tudi podjetje The Harris Poll. Skoraj polovica odraslih Američanov, ki so jih anketirali od 18. do 20. aprila, je med pandemijo vsaj nekaj živil nakupila prek spleta.
Ali se bodo nove navade ohranile?
Strokovnjaki za trženje se sprašujejo, katere od novih navad bodo potrošniki obdržali tudi v bodoče. Delni odgovor ponuja raziskava podjetja Coresight, kjer je skoraj polovica anketirancev dejala, da pričakujejo, da bodo svoj novi način življenja in nakupovanja ohranili dolgoročno.
Dolgoročne učinke, ki jih bo pandemija pustila na vedenju potrošnikov, je težko napovedati. Odgovor bomo natančno poznali šele, ko se bo življenje vrnilo v običajne tirnice. Vseeno pa je pričakovati, da bodo potrošniki ohranili zavezanost tistim storitvam, ki jim dajejo dodano vrednost. Če je zadovoljstvo potrošnika večje, je prisotna tudi večja verjetnost, da bo novo navado tudi dolgoročno ohranil.
Pomemben napotek za ohranjanje novih, digitalnih navad je tudi kontinuirana komunikacija s potrošnikom, ki je v tem času nakupoval v spletni trgovini. Pomembno je, da podjetja ohranijo komunikacijo, potrošniku pošiljajo personalizirane ponudbe na podlagi pridobljenih podatkov in s ponovnim trženjem poskrbijo za vračanje potrošnikov v spletno trgovino.