Deli

Ostati relevanten in viden na trgu, prenasičenem z informacijami, je eden primarnih ciljev vsake blagovne znamke, pri čemur brez uporabe iskalnega marketinga zagotovo ne gre.

Moč iskalnega marketinga-iPROM-Mnenja strokovnjakov-Anže Hribar

Iskalni marketing je v sodobnih oglaševalskih strategijah prepleten v vseh fazah nakupne poti. Potrošniki na vsakem koraku proti končnemu cilju iščejo dodatne informacije, kar pomeni, da mora biti strategija iskalnega marketinga prilagojena celotnemu nakupnemu lijaku in ne samo zaključni fazi.

Kaj je iskalni marketing?

Za potrebe tega prispevka se bomo osredotočili na plačljivi del iskalnega marketinga, bolje poznanega pod kraticama SEM (search engine marketing) in SEA (search engine advertising). Za razliko od optimizacije za iskalnike, ki pomaga vašo spletno stran bolje pozicionirati v sklopu organskih iskalnih rezultatov, se plačani iskalni oglasi lahko prikazujejo nad organskimi zadetki.

Kaj je iskalni marketing-iPROM-Mnenja strokovnjakov-Anže Hribar

S tem vam ponudijo priložnost, da svoje oglase postavite neposredno pred zainteresirane uporabnike, ki so z vnesenim iskalnim izrazom nedvoumno izrazili svojo željo po vaših storitvah ali ponudbi.

To pomeni, da jih s plačljivimi iskalnimi oglasi lahko ujamete v trenutku, ko so najbolj odprti za pridobivanje novih informacij oziroma ko so pripravljeni na nakup.

So iskalni oglasi res uporabni samo v zaključnem delu nakupnega lijaka?

Kljub temu, da se iskalni oglasi v veliki meri pojavljajo v spodnjem delu nakupnega lijaka, nam v resnici ponujajo veliko širše možnosti uporabe.

Z njimi lahko ustvarjate zavedanje o svoji ponudbi, ko se uporabniki sploh še ne zavedajo potrebe po vaših storitvah. S primerno prilagojenimi oglasi jih lahko preusmerite na primerno pristajalno stran, ki nudi iskane informacije, obenem pa jih nežno dregnete v smeri nadaljnjega raziskovanja vaših storitev.

Kaj je iskalni marketing lijak-iPROM-Mnenja strokovnjakov-Anže Hribar

Ob ustvarjenem zavedanju, da uporabnik potrebuje takšno storitev, kot jo ponujate, mu ob nadaljnjem iskanju lahko ponudite dodatne informacije o svoji ponudbi ali pa mu ob raziskovanju dodatnih ponudb pokažete tudi svoj oglas in ga preusmerite na svojo spletno stran.

Kako deluje iskalni marketing?

Sistem deluje po principu avkcije za izbrane ključne besede, na katere želite, da se prikazujejo vaši oglasi.

Poenostavljeno bi lahko rekli, da se bo na vrhu rezultatov prikazoval tisti ponudnik, ki je pripravljen za klik na oglas plačati največ, vendar pa to ne drži.

Kako deluje iskalni marketing-iPROM-Mnenja strokovnjakov-Anže Hribar

V avkciji namreč sistem preverja paleto različnih dejavnikov, ki vplivajo na končen položaj oglasov, od cene, ki ste jo pripravljeni plačati, do kakovosti pristajalne strani, ujemanja med oglasi in ključnimi besedami, razširitev in še mnogo drugih.

V zgornjem prikazu lahko vidimo, da nizkokakovostni oglasi kljub visoko nastavljenim cenam na klik ne bodo dosegali dobrih položajev v avkciji.

Ali obstajajo napačni načini uporabe iskalnega marketinga?

Seveda! Zelo pogosto boste na iskalnikih naleteli na oglase, ki so popolnoma zgrešili bistvo vašega iskanja.

Občasno se pojavijo tudi takšni, ki imajo sicer pripravljen relevanten oglas, vendar pa so vas nato usmerili na stran, kjer ne dobite želenih informacij. Po domače povedano gre za zavajanje uporabnika.

Še huje je, ko se zaradi slabe optimizacije oglasi pričnejo pojavljati ob neprimernih iskanjih ali celo iskanjih, ki so v neskladju s smernicami blagovne znamke.

S takšnimi pristopi k iskalnemu marketingu so oglaševalci dosegli:

  • Nezadovoljstvo uporabnika
  • Slab vtis o blagovni znamki
  • Hitro zapustitev spletnega mesta
  • Zapravljanje svojega oglaševalskega proračuna po nepotrebnem

To pa niso ravno želeni rezultati oglaševalskih kampanj, kajne?

Iskalni marketing, da ali ne?

Kljub temu, da gre za retorično vprašanje, še odgovor: DA, prisotnost na iskalniku je absolutno nujna za vsako podjetje, ki si želi razvoja in rasti ter ne želi prepustiti rezultatov svojih marketinških naporov konkurenci.

Iskalni marketing vam ponuja ogromno možnosti za doseg relevantnih uporabnikov, v vseh delih odločitvenega lijaka, vendar pa je treba prisotnost na iskalnikih dodobra premisliti.

Pripravljeno morate imeti ustrezno strategijo nastopa in poskrbeti za pravilno optimizacijo oglasnih kampanj, da se izognete morebitnim težavam in dosežete najboljše rezultate glede na vložena sredstva.

Deli

O avtorju

Anže Hribar je direktor analitičnega oddelka v iPROMu. Navdušujejo ga platforme za obdelavo velike količine podatkov in odkrivanje pravilnih informacij na podlagi le-teh. Izkušnje iz sveta spletnega razvoja in marketinga vključuje v razvoj in integracije naprednih analitičnih rešitev ter z njimi pomaga naročnikom izbrati pravilne poslovne odločitve. Pred tem je v družbi iPROM vodil oddelek za iskalni marketing za močne blagovne znamke na mednarodnih trgih.

Vsi prispevki avtorja

Arhiv