Mobilno spletno nakupovanje, ki je med pandemijo doživelo občutno rast, spreminja odnos med trgovci na drobno in potrošniki.
Prodaja na drobno prek mobilnih spletnih trgovin se je v letu 2020 v ZDA povečala za 41,4 %, leta 2021 pa za dodatnih 15,2 % in dosegla 359,32 milijarde ameriških dolarjev. Kot napoveduje eMarketer, naj bi se letna prodaja do leta 2025 še podvojila.
Ta trend gre z roko v roki s povečanjem vsakodnevnih nakupov potrošniškega pakiranega blaga (CPG) ter dostave hrane in živil med pandemijo, v prihodnje pa ga bodo spodbujale nove tehnologije, kot so obogatena resničnost, 5G in nakupovanje z enim dotikom (one-touch), ter novi kanali za nakupovanje oziroma prodajo – prodaja prek družbenih medijev, v živo in prek vplivnežev. Potrošniki so namreč danes bolj kot pred dvema letoma pripravljeni preizkusiti inovacije v mobilnem spletnem nakupovanju.
Zaradi hitre rasti, ki se bo nadaljevala tudi po normalizaciji razmer, je mobilno spletno nakupovanje postalo pomemben del maloprodajnih strategij trgovcev. Ti bodo morali v prihodnje navezati stike s ponudniki mobilnih platform in z mobilnimi uporabniki ter se naučiti, kako ustvariti mobilno uporabniško izkušnjo za večjo vpletenost uporabnikov.