Marketinška tehnologija je trenutno ena izmed najbolj vročih tem marketinških pogovorov, v njen prid pa pričajo tudi naložbe, ki so v letu 2018 zavzele kar 29 % celotnega marketinškega proračuna.
Marketinška tehnologija predstavlja vedno bolj zajeten delež marketinških proračunov. Glede na Gartnerjevo raziskavo je marketinška tehnologija v letu 2018 zajemala skoraj tretjino marketinških proračunov. V skladu z raziskavo je pričakovati, da bodo naložbe naraščale tudi v letu 2019.
Raziskava kaže, da so vodilni strokovnjaki marketinško tehnologijo uporabljali predvsem na področjih iskalnega marketinga (11,2 %), elektronske pošte (5,9 %) in spletnih strani (7,6 %). Marketinške in analitične platforme za potrošnike pa so predstavljale 8,9 % proračunov.
Marketinška tehnologija bo strokovnjakom pomagala predvsem pri ocenjevanju uspešnosti in učinkovitosti marketinških akcij. Za napredek marketinških programov je tako priporočljivo, da se določi neposreden učinek posameznega kanala. Uvajanje različnih atribucijskih modelov bo strokovnjakom pomagalo pri določanju, kako se zasluge za prodajo oz. konverzijo dodelijo različnim stičnim točkam na konverzijski poti.
Ključne ugotovitve
- Stroški marketinga so se v letu 2018 umirili in ostali na povprečju 11,2 % prihodkov podjetja.
- Marketinška tehnologija trenutno predstavlja skoraj tretjino marketinških proračunov.
- Marketinški direktorji enega od vsakih šestih dolarjev vložijo v inovacije.
- Marketinški direktorji se borijo za uskladitev marketinških metrik s poslovnimi prednostnimi nalogami.
Izvajanje marketinške tehnologije temelji na podatkih in prav podatki so tisti, ki odsevajo kakovost in primernost marketinške strategije. Smiselno je, da se v podjetju poskrbi za kakovostne podatke, na podlagi katerih deluje marketinška tehnologija, ki ustvarja personalizirano izkušnjo za vsakega potrošnika.