Deli

Po 20 letih vladavine je Adobe Flash dobil prestolonaslednika - HTML5.

Kralj-je-mrtev-zivel-kralj-iPROM-Mnenja-strokovnjakov-Simon-Struna

Poleg novega šolskega leta, meglenih juter in porumenelega lista na drevju, je jesen prinesla tudi novo posodobitev najbolj razširjenega spletnega brskalnika. Tako je Google Chrome s septembrom pričel blokirati prikazovanje vsebin v tehnologiji Flash in obenem pospešeno promovirati uporabo novejše, boljše in varnejše tehnologije HTML5.

Za tehnologijo Flash je to že drugi večji udarec »pod pas« – v začetku julija je brskalnik Mozilla Firefox Flash vsebine popolnoma zablokiral, saj so v njem odkrili veliko varnostno luknjo. Sicer so slednjo z nadgradnjo odpravili, a vendar je Flash s svojo zastarelostjo in ranljivostjo med uporabniki pustil grenek priokus.

Tudi ta napaka je zagotovo spodbudila gigantovo odločitev, da prične s še bolj intenzivno bitko proti Flash tehnologiji v svojem brskalniku, na kanalu Youtube, v mobilnem sistemu Android, posledično pa celo oglase v svoji mreži v celoti samodejno pretvarja v HMTL5.

Odločitev je oglaševalcem, agencijam, kreativnim agencijam in na drugi strani spletnim založnikom čez noč povzročila veliko sivih las. Oglasi, ki vsem naštetim nosijo vsakdanji kruh, so namreč kar 20 let pripadali Flashu, ki je do nedavnega veljal za nespornega kralja spletnega oglaševanja. Po novem pa morajo njegovi uporabniki za ogled animiranega oglasa klikniti gumb »Predvajaj«.

S svojo nezanesljivostjo je torej Flash postopoma izgubil podporo. Da je njegove vladavine nesporno konec, so potrdili tudi v podjetju Adobe in krono predali HTML5, saj ravno v njem vidijo tehnologijo prihodnosti. V iPROM-u pa smo Flash-evo slovo tiho pričakovali že nekaj časa in se na njegov dokončni umik temeljito pripravljali dobri dve leti. Zato pozdravljamo novega kralja, Adobe Flash-u pa privoščimo zasluženi počitek.

Da bi prehod na HTML5 olajšali tudi vam, smo v iPROM-u razvili modul za avtomatizirano pretvorbo iz tehnologije Flash v HTML5, ki bistveno poenostavlja vaše delovne procese, saj omogoča:

  • Avtomatično pretvarjanje oglasov iz tehnologije Flash v HTML5: s tem smo zagotovili enostaven prehod na novo tehnologijo in poskrbeli, da bodo obstoječi oglasi po pretvorbi v HTML5 nemoteno tekli dalje, obenem pa se bodo brez težav prikazovali tudi na tablicah, mobilnih telefonih in vseh drugih ne-Flash napravah.
  • Flash video predvajalnike nadomešča s predvajalniki HTML5: odslej bodo video oglasi na voljo tudi na širokem spektru zaslonov in mobilnih naprav, uporabniška izkušnja pa bolj univerzalna.
  • Zagotovili smo združljivost s standardi: pri tem smo se zgledovali po globalno uveljavljenih standardih, ki jih je za HTML5 oglase pripravilo združenje IAB in so dostopni tu.

Podobne korake svetujemo tudi ostalim oglaševalcem in založnikom, ki jih je prehod presenetil čez noč. Dejstvo je namreč, da se Flash ne vrača, zamuda pri uvajanju sprememb pa pušča prazne oglasne pozicije in bistveno slabša uporabniško izkušnjo.

Pa vi? Ste pripravljeni na »HTML5«?

Če v to niste prepričani, se za več nasvetov lahko obrnete na našo ekipo strokovnjakov – prepričani smo, da bomo našli najprimernejšo rešitev za vaš posel!

Deli

O avtorju

Simon Struna med strokovno javnostjo velja za enega izmed vodilnih poznavalcev infrastrukture za digitalno oglaševanje. V iPROMu kot specialist za programatični ekosistem raziskuje programatični zakup in možnosti integracije komercialnih vsebin v internet stvari. V iPROMu je redno zaposlen od leta 2012 in je eden izmed pomembnejših članov ekipe za mednarodno širitev družbe iPROM.

Vsi prispevki avtorja

Arhiv