Koronavirus brez dvoma prinaša izzive. Kje pa si lahko vseeno pomagamo z digitalno tehnologijo in vsaj nekoliko omilimo trenutno situacijo?
Koronavirus poleg strahu prinaša tudi spremembe – tako na področju organizacije dela, dogodkov ali srečanj, kot tudi na področju uporabe digitalnih medijev.
Mnoga podjetja so zaradi pandemije koronavirusa že vzpostavila politiko dela z oddaljene lokacije oz. od doma. V tem primeru se zanašajo predvsem na moč digitalne tehnologije, ki omogoča komunikacijo ne glede na lokacijo. Pri tem podjetjem pomagajo predvsem aplikacije za videokonference kot so Zoom, Skype LogMeln ali Microsoft Teams. (Po)moč omenjenih aplikacij koristijo tudi organizatorji dogodkov in drugih srečanj, ki se »selijo« na splet in tako dosegajo svoje občinstvo. Nekatera podjetja so za nemoteno opravljanje dela poskrbela tudi z uvajanjem tehnologija AR oz. obogatene resničnosti, spet druga se zanašajo na spletna orodja za projektno vodenje. Kratkoročno se bodo podjetja situaciji definitivno prilagodila, tista, ki bodo še posebej učinkovita, pa bodo mogoče pristop dela z oddaljene lokacije uvajala tudi v redne prakse poslovanja. V iPROMu smo delo od doma in uporabo platform za sodelovanje na daljava že prakticirali v preteklosti, zato je bil prehod razmeroma hiter in prilagoditev enostavna.
Koronavirus poleg potencialne rasti nakupovanja v spletnih trgovinah narekuje tudi naročanje in nakupovanje na drugih spletnih medijih ali platformah. Zaradi več prostega časa strokovnjaki napovedujejo porast rabe podkastov, e-knjig ali video in drugih vsebin, za katere uporabniki prej niso imeli časa ali pa so ga posvečali zunanjim aktivnostim. Pričakovano je tudi, da se bodo na splet »preselile« tudi druge aktivnosti kot je npr. telesna vadba. Vadbo v fitnes centrih bodo tako lahko nadomestili različni brezplačni ali plačljivi kanali za telesno vadbo, ki bodo fizično pripravljenost omogočali tudi v času izolacije. Porast bo zaradi izogibanja fizičnim stikom predvidoma zabeležila tudi dostava – tako v smislu dostave paketov prek pošte kot tudi dostave hrane z restavracij in drugih izdelkov. Vse te storitve in servise pa bo zaradi njihovega porasta treba tudi ustrezno promovirati. Kje? Na digitalnih kanalih seveda.
Razvoj situacije je na dolgi rok seveda težko napovedati. Vsaj na kratki rok pa lahko trdimo, da nam bodo digitalni mediji in digitalna tehnologija v veliko pomoč.