Deli

Če želijo ostati konkurenčni, morajo trgovci na drobno slediti tehnološkemu razvoju ter svoje spletno poslovanje povezati z dejavnostmi v fizični trgovini.

Konkurenčnost v jutrišnjem maloprodajnem prostoru - iPROM - Novice iz sveta

V letu 2020 bo h ključni dodani vrednosti blagovne znamke vodila nakupovalna izkušnja. Gartner napoveduje, da bo kar 81 odstotkov vseh nakupov temeljilo na izkušnjah kupcev, pri čemer dodaja, da bo to v veliki meri posledica razcveta spletnega nakupovanja. Dandanes so mnoga logistična vprašanja (npr. dolge čakalne vrste, omejen odpiralni čas) na videz povsem izginila. Zaradi možnosti spletnega raziskovanja so kupci opremljeni z znanjem o cenah in izdelkih, hkrati pa naraščajo tudi njihova pričakovanja. Trgovci na drobno bodo zaradi konkurenčne prednosti morali slediti tehnološkemu razvoju, zato naj se njihovo spletno poslovanje poveže z dejavnostmi, ki jih ponujajo v fizični trgovini. Taka naravnanost bo vodila k uporabi orodij, ki podpirajo h kupcem usmerjene cilje. Stranke naj vidijo le pozitivne plati tehnologij, ki olajšajo nakupno pot, saj bodo tako enostavneje prišle do končnega nakupa.

Vzpon nevidnih tehnologij

Interakcija trgovcev s strankami se nenehno spreminja, na kar vpliva tudi internet stvari (IoT). Ključne tehnologije, navedene v nadaljevanju, bodo s svojimi posebnostmi pomagale zagotoviti, da se ustrezni trendi na trgu, vsebina prodajnih sporočil, novi algoritmi umetne inteligence, nakupna pot, podatki o izdelkih in pogovori v realnem času upoštevajo oz. odvijejo najhitreje in najbolj uspešno.

Tehnologije, ki bodo v letošnjem letu krojile področje trgovine na drobno:

  • umetna inteligenca (AI) zaradi obsežnih digitalnih podatkov;
  • navidezna resničnost (VR) z izrazitejšim prikazovanjem dejanske slike izdelkov (npr. pri IKEI že lažje prikazujejo bodoče domove svojim kupcem);
  • upravljanje odnosov s strankami (CRM) za lažje razumevanje in sodelovanje z bazo (potencialnih) strank;
  • sistem za upravljanje vsebin (CMS), ki omogoča kakovostno optimizacijo spletnih vsebin;
  • sistem za upravljanje s podatki o izdelku (PIM) za obogatitev informacij o izdelku;
  • spletna trgovina za merjenje kakovosti nabora ponudbe;
  • pogovorna okna, opremljena s komunikacijskim orodjem za prepoznavanje naravnega jezika (NLP), s katerim so odgovori prilagojeni trenutnim zahtevam uporabnikov, a hkrati temeljijo na preučevanju predhodnih pogovorov z uporabniki in tako posredujejo izdelano sporočilo.

Trgovina na drobno postaja vse bolj digitaliziran prostor, blagovne znamke pa bodo morale spodbujati razvijajoče se tehnologije in to celo v taki meri, da bodo te postale kupcem povsem samoumevne.

Deli

Deli prispevek prek e-pošte

Vaše kontaktne podatke (ime, priimek in elektronski naslov) ter posredovani kontakt prejemnika (elektronski naslov) potrebujemo, da lahko na prejemnikov elektronski naslov posredujemo vaše sporočilo. Prejetih podatkov ne bomo uporabili za druge namene. Z vnosom vaših podatkov in podatkov prejemnika, izjavljate, da imate od prejemnika pridobljeno privolitev za posredovanje njegovega/njenega kontakta. V kolikor podatkov ne boste oddali, želenega sporočila ne bomo mogli posredovati. Več o vaših pravicah in varstvu osebnih podatkov izveste tukaj.

Arhiv