Trendi digitalnega oglaševanja se spreminjajo izjemno hitro, zato so pomembna polletna poročila, ki tokrat v ospredje postavljajo predvsem personalizacijo.
Poročilo digitalnega oglaševanja
Adobe Digital Insight (ADI) je nedavno objavil digitalno oglaševalsko poročilo za leto 2017, v katerem so podrobno opisani številni ključni trendi in podatkovne točke o učinkovitosti oglaševanja ter pregled stanja oglaševalske industrije. Poročilo temelji na več kot 1,7 bilijona obiskih na več kot 16.000 spletnih straneh, ki so jih analizirali od januarja 2014 do januarja 2017, podatkih spletnih video vsebin iz 11 milijard predvajanj vsebin iz različnih (bolj natančno TV povsod oz. ang. TV everywhere) in 16 milijard prikazih video oglasov.
Adobe je podatke uredil in izpostavil ključne trende digitalnega oglaševanja:
- Stroški digitalnega oglaševanja v primerjavi s tradicionalnimi kanali
- Stalna rast digitalnih kanalov
- Naraščajoča pričakovanja personaliziranih objav
Spodaj je nekaj ključnih statističnih podatkov in ugotovitev iz poročila.
Stroški digitalnih oglaševalskih akcij so glavni razlog za pridobivanje prometa
Raziskava ADI je pokazala, da stroški digitalnega oglaševanja rastejo petkrat hitreje od inflacije v ZDA in 71 odstotkov hitreje kot pri televiziji. Pri tem je pomembno omeniti, da trend obiskanosti spletnih strani v preteklih treh letih sicer pada za 0,4 %, oglaševalci pa posledično vse več vlagajo tudi v iskalni marketing. Naložbe vanj so se v dveh letih povečale za 42 % (promet pa se je povišal zgolj za 11 %). Potrošniki na spletnih straneh porabijo vse manj časa: 22 sekund (za 6 % manj kot prejšnje leto). Testiranje in raziskovanje novih kanalov ter načinov digitalnega oglaševanja bosta vse bolj pomembna.
Priložnosti za personalizirane in relevantne vsebine
Čeprav je želja po povečani varnosti in zasebnosti vse večja, si potrošniki vse bolj želijo osebne izkušnje z blagovnimi znamkami. Raziskava je pokazala, da ima tretjina vseh sodelujočih raje personalizirane oglase, kar 50 % potrošnikov, mlajših od 50 let, pa si raje izbere oglase, ki so prilagojeni njihovim zanimanjem in interesom. Hkrati pa so poudarili tudi, da sama personalizacija še ni na pravi ravni in da bi se dalo stvari še veliko izboljšati.
Na iPROM-u smo ravno za bolj personalizirane oglase letošnje poletje predstavili novo rešitev za obdelavo in uporabo velikih količin podatkov: iPROM Real-time Creative. Rešitev zagotavlja avtomatiziran proces izdelave oglasnih kreativ na osnovi pridobljenih podatkov o vedenjskih vzorcih uporabnikov digitalnih medijev. Naročnikom zagotavlja natančnejše ciljanje ciljnih občinstev, ki jih lahko na podlagi vedenja in drugih znanih parametrov (npr. vreme, čas, lokacija …) odslej nagovarjajo s prilagojenimi oglasnimi sporočili.
»Kot je zapisano v poročilu, je na področju personalizacije in relevantnosti digitalnega oglaševanja še precej prostora za izboljšave. Personalizacija oglasnih sporočil je nedvomno ključ do uspeha. Zakaj? Ker se potrošnik vedno želi počutiti cenjenega in ko govorimo o personaliziranih oglasih, ne govorimo le o ponovnem trženju (ang. remarketing), temveč o posebnih dinamičnih oglasih, ki se ustvarjajo glede na pridobljene vedenjske vzorce posameznika. S tem, ko se samodejno ustvari individualni oz. personaliziran oglas, ta vsebina postane bolj relevatna za posameznika. V prihodnosti bodo nedvomno uspešna tista podjetja, ki bodo znala v ospredje postaviti potrošnika in okoli njegovega zanimanja zgraditi oglaševanje,« meni o polletnem poročilu digitalnega oglaševanja Miloš Suša, spletni medijski specialist.