Možnost vključevanja vozil v internet stvari (IoT) prinaša priložnosti za boljše storitve in personalizacijo, vendar avtomobilska industrija za ta korak potrebuje še nekaj časa. Vseeno pa poglejmo, kakšne možnosti se odpirajo v prihodnosti.
Prihod 5G bo pospešil razvoj pametnih avtomobilov
Prihod omrežja 5G obljublja velike spremembe. Najpomembnejša predpostavka je, da se s to tehnologijo začne vse povezovati, kar prinaša potencial, da vse postane »pametno« oziroma povezano v internet stvari. 5G po prinesel hitrejši prenos podatkov, vozila pa bodo lahko v realnem času interpretirala podatke in jih uporabljala za odločitve – tudi za prikazovanje personaliziranih oglaševalskih sporočil na podlagi lokacije, časa in preferenc voznika avtomobila.
Kako bo potekalo oglaševanje v avtomobilih?
Oglaševanje v avtomobilih bo za oglaševalce nedvomno izziv. Treba bo najti načine, kako se smiselno povezati s potrošniki na najbolj pomembnih mestih. Ravno tukaj bo do izraza prišla uporaba podatkov, iz katerih je mogoče razbrati želje potrošnika in jih povezati z drugimi neodvisnimi spremenljivkami, kot so lokacija, dolžina prevožene poti, dan in ura. Tako bodo podatki pomagali, da avtomobili prepoznajo želje potrošnika, programatično oglaševanje pa bo poskrbelo za realnočasovno serviranje relevantnih, personaliziranih oglaševalskih sporočil. Avtomobil bo voznika in njegove navade poznal tako dobro, da bo vedel, katere postanke in nakupe ob poti priporočati.
Pomen lokacijskih podatkov
Lokacijski podatki bodo uporabljeni za dostavljanje neposrednih oglaševalskih sporočil potrošnikom. Avtomobili bodo »zajeli« ogromno lokacijskih podatkov o potrošnikih, med katerimi bodo obiski določenih lokacij, obiski priljubljenih trgovin ali restavracij in dolžina potovanj z avtomobilom. V praksi to pomeni, da bodo avtomobili na podlagi podatkov potrošnikom lahko na primer predlagali, da se v času kosila ustavijo v restavraciji, mimo katere so se peljali in so jo ob prejšnjem obisku ocenili z visoko oceno. Raziskava podjetja Ipsos je pokazala, da kar 49 odstotkov potrošnikov na sporočila, ki bi jih blagovne znamke med vožnjo dostavljale na podlagi podatkov, gleda pozitivno. Še več – menijo, da so takšna sporočila uporabna.
Za zaključek se lahko vprašamo, kakšen premik bodo prinesla pametna povezana avtonomna vozila. Si predstavljate, da bi nakupe opravljali kar med vožnjo? Strokovnjaki so prepričani, da takšna resničnost ni tako oddaljena, temeljila pa bo na nečem, kar je velikega pomena že danes – na podatkih.