Deli

Akt o digitalnih trgih (Digital Markets Act), splošno znan kot DMA, je hitro postal ena od osrednjih točk razprav za podjetja, ki poslujejo v Evropski uniji. Ta regulativa, katere cilj je zagotavljanje poštene konkurence na digitalnih trgih, ima posledice tudi za oglaševalsko industrijo. V tem članku bom na kratko predstavil bistvo DMA ter dodatno predstavil iPROMove neodvisne oglaševalske rešitve kot učinkovito orodje pri krmarjenju v tem novem, hitro spreminjajočem se digitalnem okolju.

Kako iPROMove neodvisne ad-tech rešitve odgovarjajo na Akt o digitalnih trgih (DMA) - iPROM - Mnenja strokovnjakov - Žiga Komac

Namen DMA in zakaj je za oglaševalsko industrijo pomemben

V svojem bistvu je namen zakonodaje DMA odpraviti vse večjo prevlado spletnih vratarjev (gatekeepers), torej močnih tehnoloških podjetij, ki predstavljajo most med podjetji in potrošniki. Zaradi njihovega obsežnega dosega in nadzora nad dinamiko trga je njihova regulacija bistvena za uravnotežen digitalni ekosistem, saj trenutno na trgu pogosto delujejo kot monopolisti. Želja Evropske unije pa je uravnotežiti digitalni ekosistem in zagotoviti tehnološko suverenost Evropske unije. Evropska suverenost se na evropskem trgu udejanja tudi z neodvisnimi tehnološkimi rešitvami, med katere spada tudi iPROM Ad-Tech.

Napovedi kažejo, da bodo ti ograjeni vrtovi kmalu nadzorovali več kot polovico svetovne porabe za oglaševanje. Njihova prevlada je bila izhodišče za uvedbo strogih predpisov, ki bodo vsem zagotovili enak del oglaševalske pogače.

DMA prinaša korenite spremembe medijskega ekosistema

Uveljavljanje DMA, ki bo stopil v veljavo v začetku leta 2024, bo korenito spremenilo digitalno okolje v Evropi s spodbujanjem konkurence in inovacij, povečanjem preglednosti v svetu oglaševanja, postavljanjem soglasja uporabnikov in zasebnosti podatkov v ospredje ter predvsem z zagotavljanjem večje odgovornosti in transparentnosti vplivnih tehnoloških oglaševalskih platform.

Čeprav kritiki trdijo, da bi lahko uveljavitev DMA omejila inovacije ali uvedla birokratske ovire, njegov glavni cilj ostaja, tj. zagotoviti konkurenčen, pregleden in pravičen digitalni trg za podjetja in potrošnike v EU.
Kot ključna področja, ki jih DMA ureja, naj izpostavim:

  • Transparentno delovanje oglaševalskega ekosistema: DMA predpisuje, da morajo skrbniki oglaševalcem zagotoviti osnovna orodja in neobdelane podatke za nepristransko preverjanje. Ta korak zagotavlja pregledno razumevanje umeščanja oglasov, cen in metrik. Poleg tega imajo zdaj tudi založniki vpogled v metrike, cene in nadomestila.
  • Prednostno obravnavanje soglasja uporabnikov in zasebnosti podatkov: Platforme bodo uporabnikom verjetno omogočile, da se odjavijo od algoritemsko vodenih platform, če se bodo odločili, da ne želijo, da se jim sledi.

iPROMove neodvisne tehnološke rešitve za učinkovito poslovanje - iPROM - Mnenja strokovnjakov - Žiga Komac

iPROMove neodvisne tehnološke rešitve za učinkovito poslovanje

Razumevanje zapletenosti DMA in njegovih posledic je le prvi korak. Krmarjenje po tej hitro spreminjajoči se krajini pa je precej lažje za podjetja, ki uporabljajo neodvisne oglaševalske tehnološke rešitve, kot so iPROMove.

V današnjem digitaliziranem svetu ni le zaželeno, temveč je nujno, da upoštevate zakonodajne spremembe, zlasti tiste, ki preobražajo poslovne modele podjetij. Med take sodi tudi regulativa DMA. Ko se podjetja spopadajo z labirintom predpisov DMA, postajajo orodja, ki poenostavljajo skladnost in hkrati povečujejo učinkovitost, najpomembnejša.

iPROM Private DMP je ena od takih rešitev, ki podjetjem ponuja platformo za upravljanje podatkov v skladu z DMA. Zagotavlja večjo preglednost, omogoča upravljanje soglasij uporabnikov in optimizira oglaševalske operacije z uporabo rešitve iPROM Programmatik Platform.

iPROM Private DMP je varuh digitalne suverenosti evropskih podjetij

Digitalna suverenost se v svojem bistvu nanaša na sposobnost države ali zveze, da neodvisno upravlja s svojimi digitalnimi sredstvi v obliki prvoosebnih podatkov brez nepotrebnega zunanjega vpliva ali nadzora. Gre za ohranjanje digitalne avtonomije države ali organizacije in zagotavljanje, da podatki ostanejo v njeni pristojnosti.

iPROM Private DMP je bistveno več kot platforma za upravljanje podatkov, saj spreminja pravila igre na področju digitalne suverenosti. Zagotavlja, da se podatki – ki pogosto veljajo za olje digitalne dobe – upravljajo, shranjujejo in obdelujejo v skladu s standardi in načeli EU.

Zaskrbljenost podjetij zaradi uhajanja podatkov, zlorabe in neupravičenega nadzora se povečuje, iPROM Private DMP pa podjetjem omogoča popoln nadzor nad njihovimi oglaševalskimi podatki. To povečuje zaupanje potrošnikov in zainteresiranih strani, saj vedo, da se njihovi podatki upravljajo z največjim spoštovanjem zasebnosti in suverenosti. Z uporabo tehnološke rešitve iPROM Private DMP podjetja ne le zagotavljajo varnost svojega poslovanja v prihodnosti pred razvijajočimi se predpisi, temveč prispevajo tudi k širšemu cilju digitalne suverenosti, kjer podatki ostajajo orodje za opolnomočenje in ne izkoriščanje.

iPROM Private DMP in oglaševanje na osnovi prvoosebnih podatkov - iPROM - Mnenja strokovnjakov - Žiga Komac

iPROM Private DMP in oglaševanje na osnovi prvoosebnih podatkov

Prvoosebni podatki so v teh spremenljivih časih postali zlati standard za podjetja. Prvoosebni podatki so namreč zbrani neposredno iz vira brez posrednikov, zagotavljajo neprimerljivo natančnost, ustreznost in varnost.

iPROM Private DMP je skrbno zasnovan z mislijo na učinkovito upravljanje prvoosebnih podatkov. Kot neodvisna tehnološka rešitev podjetjem ne ponuja le neodvisnega podatkovnega skladišča za zbiranje, shranjevanje in analiziranje podatkov prvoosebnih podatkov, temveč zagotavlja tudi, da ti podatki ostanejo nedotaknjeni zaradi zunanjih vplivov, kar zagotavlja njihovo čistost in pristnost. Z uporabo iPROM Private DMP-ja lahko podjetja bolje razumejo vedenje, preference in potrebe svojega občinstva, kar jim omogoča oblikovanje prilagojenih in učinkovitih trženjskih strategij. Poleg tega oglaševanje, ki temelji na prvoosebnih podatkih, spreminja pravila igre. Ko oglaševalci uporabljajo prvoosebne podatke, dostopajo do rezervoarja vpogledov neposredno od svojega občinstva. To zagotavlja, da so oglaševalske kampanje, izvedene z neodvisnimi oglaševalskimi platformami, kot je iPROM Programmatic Platform, bolj ciljno usmerjene, ustreznejše in učinkovitejše.

Prepričan sem, da DMA predstavlja pomembno prelomnico in vstop v novo obdobje digitalnega oglaševanja v EU, saj poudarja pravičnost, preglednost in opolnomočenje uporabnikov. Z neodvisnimi tehnološkimi rešitvami lahko podjetja ne le krmarijo v tej novi krajini, temveč v njej tudi uspevajo. V tem nenehno razvijajočem se digitalnem okolju je iPROM svetilnik, ki oglaševalcem ponuja orodja in rešitve, ki jih potrebujejo, da ostanejo napredni, skladni in učinkoviti.

Deli

O avtorju

Žiga Komac je direktor prihodkov v družbi iPROM.

Vsi prispevki avtorja

Arhiv