Deli

Širitev koronavirusa je zaznamovala naš vsakdan in od nas kot potrošnikov zahteva prilagoditve na nove razmere, od podjetij pa terja uvedbo pomembnih sprememb v svoje poslovanje. Vprašanje, ki si ga vsi postavljamo je, kako lahko blagovne znamke v skladu s spremembami v vedenju potrošnikov ostanejo relevantne?

Kako bomo (o)K(o)ronali naše nakupne navade? - iPROM - Mnenja strokovnjakov - Miloš Suša

Koronavirus vse bolj preobraža vedenje podjetij in potrošnikov. Medtem, ko so gospodarske posledice širitve virusa še vedno nejasne, vemo, da učinki, ki jih virus povzroča, in drastični ukrepi za njegovo obvladovanje, že povzročajo določene spremembe v podjetjih, kot tudi v vedenju potrošnikov.

Koronavirus spreminja način nakupovanja

V številnih državah, kjer se koronavirus eksponentno širi, so bili sprejeti ukrepi za izolacijo in družbeno distanco. To je povzročilo velik premik v vedenju ljudi, na primer nakupovanje na veliko in samoizolacijo. Resnost situacije je privedla do tega, da je naše okolje vse bolj podvrženo hitrim spremembam ter delovanju brez poznanega konteksta in predvidljivih vzorcev. Strah pred širjenjem virusa pa spreminja tudi vedenje potrošnikov in vzorce povpraševanja.

Koronavirus spreminja način nakupovanja - iPROM - Mnenja strokovnjakov - Miloš Suša

Potrebe kupcev in povpraševanje se dnevno spreminjajo

Pri prodaji na drobno je enostavno opaziti hitre spremembe v vedenju potrošnikov. Potrošniki so v prvem tednu stiske počistili police; vse od čistilnih robčkov, toaletnega papirja in sredstev za dezinfekcijo do testenin, riža in vode. Povpraševanje po osnovnih izdelkih in živilih narašča. Kar lahko sklepamo iz izkušenj drugih držav, ki se prav tako soočajo s krizno situacijo, je to, da informacije iz novic in strah spreminjajo vedenje potrošnikov ter posledično spreminjajo vzorce povpraševanja po izdelkih.

Poleg sprememb v povpraševanju po izdelkih, pa se spreminja tudi lokacija nakupovanja izdelkov. Ker negotovost glede širitve koronavirusa raste, so se potrošniki od trgovin skoraj popolnoma oddaljili. Tudi nestične (pop-up) točke za prevzem nakupa so čez noč postale nova atrakcija.

Spletni nakupi so postali naša stalnica

Ker pa potrebe potrošnikov v gospodinjstvih ostajajo nespremenjene, spletna prodaja raste, vse več potrošnikov se zateka k spletnim nakupom. Izkazalo se je, da so potrošniki pripravljeni sprejeti daljši rok dostave, v zameno za izogib fizičnim trgovinam. Pomembno je, da so trgovci na drobno sedaj odzivni na povpraševanje in ponudijo v čim krajšem možnem času relevantne spletne nakupe. Oglaševalske akcije zato ne boste mogli samo nastaviti in jo pozabiti, saj tako tvegate, da bo zmanjkalo zalog ali pa pripeljalo do nekonkurenčnosti cen izdelkov. Razmere so sedaj precej bolj zapletene in spremembe se odvijajo hitrejše kot kdaj koli prej, zato brez spremljanja akcije v realnem času ne gre. Imeti točen pregled nad dobavnimi verigami in zalogo ter slediti najnovejšim novicam, ki vplivajo na vedenje potrošnikov, je ključno za učinkovito pripravo oglaševalskih vsebin in njihovo upravljanje.

Spletni nakupi so postali naša stalnica - iPROM - Mnenja strokovnjakov - Miloš Suša

Ste pripravljeni na nove čase?

Potrošnik se je praktično čez noč digitaliziral. Omeniti velja, da lahko največje spremembe v načinu nakupovanja pričakujemo pri starejših potrošnikih  skupina, ki je najbolj dovzetna za koronavirus in se zaradi tega izogiba trgovinam, najmanj pa nakupuje prek spleta. Preusmeritev te populacije k spletnemu nakupovanju se bo verjetno trgovcem obrestovala, tako kratkoročno kot dolgoročno, saj bodo potrošniki nakupovanje prek spleta verjetno ohranili tudi v času, ko izbruh virusa mine. Po ocenah stroke bo na koncu tega obdobja kar 90 odstotkov uporabnikov spleta bogatejše z izkušnjo s spletnim nakupovanje. Ste že pripravljeni na nove čase? Naj vam pomagamo. Spletno trgovino lahko v manjšem obsegu lansirate danes že v 2-3 delovnih dneh.

Deli

O avtorju

Miloš Suša je v družbi iPROM redno zaposlen že od leta 2011. Danes usklajuje delo spletnih medijskih specialistov in jim pomaga pri doseganju prodajnih ciljev. Je prodajnik z neprecenljivimi izkušnjami na področju digitalnih rešitev. Poleg izkušenj s področja trženja digitalnih oglaševalskih rešitev mu pri gradnji poslovnih odnosov v tem hitro se spreminjajočem okolju pomaga tudi strokovno znanje iz informatike in ekonomije. V prostem času Miloš z zanimanjem raziskuje področje digitalnega marketinga in marketinga na splošno. Zanima ga novodobna transformacija marketinških prijemov na področju avtomobilizma, bančništva, turizma in zabavne elektronike. Razmišlja kot podjetnik in verjame, da so poslovne priložnosti v regijskih in mednarodnih poslih.

Vsi prispevki avtorja

Arhiv