Slovenski trg digitalnega oglaševanja je v 2015 zrasel za 26 odstotkov in dosegel vrednost 29,9 milijona evrov, kar pomeni, da oglaševalci v Sloveniji internetu namenijo že skoraj četrtino celotnega oglaševalskega proračuna, je pokazala IAB-jeva raziskava AdEx.
AdEx IAB Europe:
Internet prehitel televizijo in postal največji oglaševalski medij v Evropi
IAB-jeva evropska raziskava o investicijah v digitalno oglaševanje AdEx za leto 2015 je pokazala, da so naložbe v digitalno oglaševanje v Evropi znašale 36,2 milijarde evrov, kar je 13,1 odstotka več kot leto prej. Tako je tudi v Evropi internet postal največji oglaševalski medij in prehitel televizijo.
Slovenija po rasti digitalnega oglaševanja na četrtem mestu med evropskimi državami
Raziskava AdEx, v katero je bilo vključenih 27 evropskih držav, je pokazala, da so v primerjavi z 2014 v letu 2015 prav vse vključene države dosegle pozitivno rast digitalnega oglaševanja. Največjo oz. 29-odstotno rast je zabeležila Irska, sledita ji Bolgarija in Poljska, Slovenija pa se je umestila na četrto mesto.
AdEx IAB Slovenija:
Raziskava o vrednosti investicij v slovenski digitalni trg
Zavod IAB Slovenija je že uveljavljeno raziskavo AdEx nadgradil in jo v Sloveniji izvedel v bolj razširjeni obliki, da bi z njo prvič doslej pridobili objektivne in z evropskimi standardi primerljive podatke o dejanskih mesečnih oglaševalskih prihodkih spletnih založnikov v Sloveniji, ocenili vrednost investicij, namenjenih globalnim spletnim založnikom (Google, Facebook, Twitter in Microsoft) ter dobili vpogled v podatke o oglaševalskih investicijah po gospodarskih panogah, investicijah po različnih digitalnih formatih ter deležu investicij v programatični zakup pri medijskih agencijah. V raziskavo so zajeli top 100 spletnih založnikov po MOSS-u; medijske in digitalne agencije, ki upravljajo Google, Facebook oglaševanje in programatični zakup ter največje spletne trgovine v Sloveniji.
Slovenski oglaševalski trg je z raziskavo AdEx, ki se izvaja pod okriljem IAB Europe, končno dobil jasno in transparentno sliko o sredstvih, vloženih v digitalno oglaševanje; ti podatki pa so odslej primerljivi tudi s podatki drugih evropskih držav. Vsi, ki delujemo na področju trženja, bomo tako svoje poslovne odločitve lahko sprejemali še bolj preudarno. Prelomno dejstvo, da so oglaševalci za digitalno oglaševanje v Evropi v lanskem letu med vsemi mediji namenili največ sredstev, v oglaševalsko panogo prinaša temeljite in dolgoročne spremembe. Trženjske in poslovne strategije se bodo preoblikovale tako, da bo digitalna strategija narekovala investicije v ostale kanale.
Da smo v Sloveniji v preteklem letu na področju digitalnega oglaševanja zabeležili 26-odstotno rast in da se v digitalne medije investira že več kot 20 odstotkov vseh oglaševalskih proračunov, je pomemben poslovni podatek. Predvsem multinacionalke so doslej zaradi popačene slike o investicijah v digitalno oglaševanje na slovenskem trgu pri razporejanju medijskih proračunov le-tega večkrat neupravičeno prezrle, saj niso razpolagale z realnimi podatki.
Mednarodno dostopni in primerljivi podatki AdEx-a slovenski medijski prostor objektivizirajo na evropski ravni in s tem prinašajo nove pobude za povečanje trženjskih aktivnosti v digitalnih medijih. Digitalno oglaševanje je danes nepogrešljiv del vsake trženjske strategije, vpliv digitalnih medijev in spremenjene medijske potrošnje pa že korenito posega tudi na področje samega oblikovanja izdelkov in storitev. Za uspešno trženje in komuniciranje je danes »digital first« strategija zato največkrat edina smiselna pot, raziskavo AdEx komentira Simon Cetin, partner v iPROM-u in ustanovni član IAB.
Slovenski trg digitalnega oglaševanja v letu 2015 vreden 29,9 milijona evrov
Investicije v slovenski trg digitalnega oglaševanja v letu 2015 so znašale 29,9 milijona evrov in v primerjavi z letom 2014 zrasle za 26 odstotkov.
Izredno pomembno je, da je Slovenija končno dobila standardizirano in neodvisno raziskavo, ki objektivno pokaže, kam se usmerjajo pozornost in investicije blagovnih znamk ter daje primerjalni vpogled v gibanje trendov na evropskem in domačem trgu. Konstantna rast investicij v digitalno oglaševanje potrjuje, da se blagovne znamke v Sloveniji zavedajo strateškega pomena in primata interneta pri nagovarjanju sodobnih potrošnikov ter svoje poslovne cilje zasledujejo v skladu s pristopom »digital first«, pa pojasnjuje Andrej Ivanec, direktor medijskega načrtovanja v iPROM-u.
Oglaševalci v Sloveniji internetu namenijo četrtino celotnega oglaševalskega proračuna
Podatki slovenske raziskave kažejo, da se delež digitalnega oglaševanja znotraj celotnega trženjskega spleta giblje med 20 in 24 odstotki, kar pomeni, da oglaševalci v Sloveniji internetu namenijo že skoraj četrtino svojega oglaševalskega proračuna.