Internet stvari (IoT) je nova modna beseda, o kateri vse pogosteje govorijo podjetja v povezavi z digitalno preobrazbo. Trg se vztrajno razvija in kmalu bo s svojo inovativnostjo povsem spremenil bivanje v vašem domu, prav tako pa tudi poslovanje vašega podjetja.
Internet stvari (IoT) je izraz za medmrežje stvari in njihovega povezovanja s programsko opremo, z internetom ali drugimi programi, dostopnimi v oblaku. Da si bomo lažje predstavljali, zakaj je internet stvari tako zelo pomemben za podjetja, si poglejmo naslednji analitični napovedi:
- Skupna vrednost izdelkov na trgu je bila leta 2015 900 milijonov dolarjev, do leta 2020 pa bo vrednost narasla na približno 3,7 milijarde dolarjev.
- Globalni tržni potencial interneta stvari se bo v 10 letih povečal za skoraj 500 odstotkov.
Empirični podatki kažejo na eksponentno rast IoT-ja. Vsak posameznik bo imel do leta 2020 v svoji lasti celo 10 naprav ali več. Številna podjetja zato IoT vključujejo v svoje poslovne strategije, saj bo ta po napovedih korenito spremenil naša življenja in poslovanje (na bolje).
Trendi na področju IoT
Osebni stil
V naslednjih 10 letih je pričakovati, da bodo vse naše elektronske naprave med seboj povezane, naš osebni koledar pa bo usklajen z napravami, ki jih uporabljamo. Ko se bomo na primer pripeljali z avtom v bližino doma, se bo ta povezal z razsvetljavo v našem domu in razsvetlil hišo. Vse pametne naprave v hiši bodo povezane z našim koledarjem in bodo točno vedele, kdaj naj operejo našo posodo in perilo, kdaj je čas, da nam pripravijo zajtrk, spečejo toast in skuhajo svežo kavo.
Ključna industrija
Številna podjetja že vidijo veliko priložnost v IoT-ju. Verjamejo, da to vodi v izboljšanje odnosov s strankami, poslovno rast ter v izboljšanje kakovosti in storilnosti. Naložba v novo tehnologijo je samoumevna, saj s tem pridobijo konkurenčno prednost, kot je zmanjšanje stroškov in tveganj.
Vlada in druge državne enote
Veliko prostega časa sodobnemu posamezniku vzame transport. Vlade oziroma pametna mesta se te problematike zavedajo, zato podpirajo vlaganja v razvoj rešitev za bolj učinovito upravljanje transporta (npr. napredna parkirišča, ki omogočajo enostavno iskanje parkirnega mesta) in razvoj pametnih vozil (npr. takih, ki sama poiščejo prosto parkirno mesto).
»Za iPROM je standardizacija na področju izmenjave podatkov med napravami in s tem povezanih storitev za podporo trženju in komuniciranju s pomočjo naprav, povezanih v internet stvari, ena izmed strateških razvojnih prednostnih nalog. Ključna dela interneta stvari z vidika trženja bosta torej analiza podatkov, pridobljenih z napravami, povezanimi v IoT, ter učinkovitejša uporaba podatkov v obliki različnih aplikacij. Tisti, ki bo znal množico podatkov, t. i. big data, pretvoriti v pametne podatke, t. i. smart data, bo imel na trgu konkurenčno prednost,« trende komentira Simon Struna, strokovnjak za oglaševanje znotraj IoT-ja.