Naložbe v digitalno oglaševanje za aktualno kampanjo za volitve za ameriškega predsednika bodo letos prvič v zgodovini ogromne; do novembra naj bi dosegle eno milijardo dolarjev.
Analitiki predvidevajo, da bodo prvič v zgodovini naložbe v digitalno oglaševanje za aktualno kampanjo za volitve za ameriškega predsednika ogromne. Do novembra naj bi dosegle eno milijardo ameriških dolarjev. Res je sicer, da je to še vedno malo v primerjavi z naložbami v TV-oglaševanje, ki naj bi letos dosegle 6 milijard, a še vedno bodo naložbe v digitalno oglaševanje letos dvakrat višje kot v štirih prejšnjih volilnih ciklih skupaj.
Več razlogov je, ki nakazujejo, da ima digitalno oglaševanje velik vpliv na to, kako ljudje konzumirajo politične medije:
- Digitalno oglaševanje je poceni in enostavno za izvajanje. Vsak, vsaj v teoriji, ima enak dostop do tega, da je na spletu slišan.
- Na internetu ni določenega programskega časa. Kandidatov doseg je omejen le s tem, kakšno bazo sledilcev si lahko zgradi.
- Podjetja, kot sta Alphabet in Facebook, lahko uporabijo podatke, s katerimi lahko oglaševalci zelo natančno ciljajo svoje volivcev. Poleg tega lahko oglaševalci prilagajajo svoja sporočila volivčevim stališčem, kar bo teoretično omogočilo kandidatom učinkovito mobilizacijo točno določenih skupin volivcev, da jim namenijo svoj denar ali glas.
Pri tem se kritiki bojijo, da bi internet prevzeli skrivnostni milijarderji, ki bi lahko sledili in ciljali svoje volivce, ne da bi oni vedeli za takšno početje. Na drugi strani pa so tisti, ki pravijo, da se to ne bo zgodilo, saj, za razliko od dragih TV-oglasov, digitalno oglaševanje ni tako podvrženo korupciji. Na internetu bo vsaka, dobro izražena ideja, našla svoje občinstvo, pri čemer denar ne bi smel biti ovira.
Zdi se, da se razprava vrti okoli dveh vrednot: transparentnost na eni in svoboda govora na drugi strani. Konzervativci želijo, da se breme biti obveščen prevali na volivce; liberalci pa dvomijo, da so ti na to pripravljeni, zato si želijo večjo regulacijo interneta.
Dilema o tem, ali več regulacije ali ne, sicer ostaja, a politično oglaševanje bo v naslednjih desetletjih samo še bolj plulo v digitalne vode. Danes oglaševalci digitalu namenjajo med 30 in 50 odstotki, s tem, ko mladi ljudje postajajo volivci, pa lahko sklepamo, da bodo digitalni oglasi postali vse bolj razširjen in prevladujoč način oglaševanja.