Industrija potrošnih izdelkov (CPG) v ZDA intenzivno vlaga v digitalno oglaševanje, s čimer se uvršča tik za maloprodajo po obsegu naložb. Po podatkih iz poročila US CPG Industry Ad Spending predstavlja ta sektor pomemben delež celotnega digitalnega trga oglaševanja, pri čemer se napoveduje rast.
Industrija potrošnih izdelkov (CPG) bo v letu 2024 namenila skoraj 50 milijard dolarjev za digitalno oglaševanje. To jo uvršča na drugo mesto po višini naložb v digitalno oglaševanje, takoj za maloprodajo. Po podatkih poročila US CPG Industry Ad Spending 2024 (E-marketer, oktober 2024) bo ta sektor predstavljal 16,5 odstotka celotnega digitalnega trga oglaševanja v ZDA, ocenjenega na 302,77 milijarde dolarjev. Kljub 16,6-odstotni rasti v letu 2024 se pričakuje, da se bo ta trend v prihodnjih letih nekoliko umiril.
Med podkategorijami v industriji potrošnih izdelkov prevladujejo toaletni izdelki, kozmetika in hrana. Nealkoholne in alkoholne pijače bodo s povečanjem naložb za 27,4 odstotka in 22,1 odstotka v letu 2024 zabeležile najhitrejšo rast. Toaletni izdelki in kozmetika bodo predstavljali 35 odstotkov vseh naložb v digitalno oglaševanje, medtem ko bo hrana sledila s 29,5 odstotka.
Podjetja iz industrije potrošnih izdelkov so vedno bolj naklonjena mobilnemu in prikaznemu oglaševanju. Kar 69,3 odstotka proračunov za digitalno oglaševanje bo namreč namenjenega mobilnemu oglaševanju, 58 odstotkov pa prikaznemu oglaševanju.
Velik premik se dogaja tudi pri uporabi digitalnih medijev, saj je več kot 80 odstotkov celotnega proračuna za oglaševanje v industriji potrošnih izdelkov že namenjenega digitalnim formatom. Tradicionalni mediji, kot so televizija, radio in tisk, bodo leta 2024 prejeli le 19,8 odstotka proračuna, kar predstavlja 7,1-odstotni upad.
Kljub tej rasti se industrija potrošnih izdelkov sooča z izzivi, kot so inflacija, večja konkurenca trgovskih blagovnih znamk in nihanja v potrošniškem zaupanju. Podjetja se zato usmerjajo v večjo uporabo umetne inteligence za optimizacijo oglaševanja, personalizacijo in varnost pri obdelavi podatkov, da bi izboljšala učinkovitost oglaševalskih akcij in povečala zvestobo potrošnikov. Umetna inteligenca omogoča boljše ciljanje, poganja klepetalne robote ter priporočila izdelkov, medtem ko tehnologije za zaščito zasebnosti izboljšujejo sodelovanje med podjetji in zaščito podatkov.
»V iPROMu v sodelovanju z družbo Valicon redno spremljamo trende naložb v digitalno oglaševanje in medijsko potrošnjo v Sloveniji ter beležimo podobne premike na trgu kot v ZDA. Mobilne naprave so že nekaj časa prva naprava stika s kupcem, največje premike v medijskih proračunih za digitalno oglaševanje pa beleži prav panoga trgovina, kamor uvrščamo tudi industrijo potrošnih izdelkov. Ob predpostavki, da slovenski in evropski trg sledita trendom v ZDA, lahko v naslednjih letih pričakujemo, da bo panoga trgovina še več vlagala v digitalno oglaševanje, zaščita prvoosebnih podatkov pa bo postala ena od prednostnih nalog tržnikov v tej panogi,« novico komentira Andrej Ivanec, direktor medijskega načrtovanja v družbi iPROM.