Vse več uporabnikov napeto in pogosto pogleduje v svoje telefone. Tokrat ne zaradi Facebook objav ali Tinder simpatije – ne, tokrat so na lovu za Pokémoni v mobilni igri, ki je le v enem tednu osvojila in zasvojila svet!
Priljubljena igra Pokémon izvorno temelji na lovljenju žuželk, kar je popularen hobi na Japonskem. Prvotno so igralci preganjali 151 različnih žuželkastih pošasti, kar se je v sodobni različici prelevilo v viralni lov za Pokémoni.
Za uspešnico Pokémon GO stoji podjetje Nintendo, ki se je vstopu v mobilne igre za pametne telefone izogibalo izjemno dolgo. Javnosti so jo predstavili 6. julija 2016 in v dobrem tednu podrli vse doslej znane rekorde. Da je igra postala št. 1 v svetu, lahko pripišemo izjemnemu prepletu odlične uporabniške izkušnje, močni vpletenosti in vztrajnosti uporabnikov, povezavi z virtualno resničnostjo, viralnim momentom in tudi učinkovito monetizacijo. Doslej sta podoben, a manjši uspeh na pametnih telefonih zabeležili le še igri Minecraft in Candy Crush Saga.
Kako deluje?
Pokémon GO preko GPS in ure na telefonu zazna, kje in kdaj se nekje nahajate – vašo lokacijo ter čas pa uporabi za aktivacijo viralnih pošasti, ki se nahajajo v vaši neposredni okolici. Na podlagi uporabnikovih premikov po okolici se vseskozi pojavljajo novi Pokémoni. Kombinacija igre znotraj uporabnikovega realnega okolja, ki povezuje zaslone z gibalno odzivnostjo in obogateno resničnostjo, je znana tudi pod imenom »augmented reality«.
Čemu lahko pripišemo uspeh?
Pokémon GO vpletenost uporabnikov spodbuja s tem, da trajanje igre omogoča v poljubnih intervalih. Pri tem se bistveno razlikuje od ostalih iger na pametnih telefonih, ki nadaljevanje pogojujejo s pridobivanjem novih življenj ali odklepanjem dodatnih funkcionalnosti. Vztrajnost uporabnikov dodatno spodbuja z zbiranjem različnih predmetov, ki bodisi spreminjajo Pokemone bodisi nadgrajujejo moči, ki jih ima uporabnik. Z zbiranjem različnih valut v poljubnih intervalih uporabnik igri ostaja zvest, ne da bi čutil pritisk za nadaljevanje v vnaprej določenem intervalu. Igra ohranja »odprtost«, saj se lahko igralec vanjo poljubno vključuje, ko si to želi; pri tem pa mu obljublja svojevrstno izkušnjo, saj se okolica ob vsakokratnem vstopu v aplikacijo spremeni. S tem pridobi tudi na momentu viralnosti, saj je medmrežje preplavljeno z unikatnimi fotografijami Pokémonov, ki se enkrat nahajajo na glavah, drugič spet v naročjih igralcev. Izkušnjo igre lahko igralec doživi praktično kjerkoli, kar pomeni, da se vam lahko kaj hitro zgodi, da vam medtem, ko se sprehajate po ulici, nekdo iz avta sporoči, da se nahajate v bližini Pokémona!
Statistike?
O tem, kako izjemno zasnovo ima igra, pričajo zavidljive statistike. Po uradnih podatkih si jo je od 6. julija 2016, uradnega datuma lansiranja, naložilo že 7.5 milijonov, ki aplikacijo uporabljajo kar 43 minut dnevno. Po priljubljenosti in velikosti pa je igra prehitela tako Tinder kot Twitter!