Deli

Glasovno iskanje je že na obzorju, četudi poslovni svet še ni pripravljen nanj. 20 odstotkov Googlovih mobilnih poizvedb že uporablja glasovno iskanje.

Glasovno iskanje bo spremenilo vedenje potrošnikov - iPROM - Novice iz sveta

Poslovni svet se še spopada z mobilnim kot prihodnostjo interneta, že je na obzorju nova revolucija, tj. glasovno iskanje. O glasovnem iskanju bi bilo naivno razmišljati kot o načinu vnosa določenega iskanja v Google, kot je bilo prvotno predstavljeno leta 2011. Če gledamo nazaj, je presenetljivo, kako osnovna je bila tehnologija, ki jo je potreboval uporabnik za delo, in kako osnovna je bila narava predstavljenih poizvedb.

V tem času se je veliko spremenilo, pri obdelavi naravnega govora in strojnem učenju so bili narejeni veliki koraki. Ti dve področji združeni ustvarjata veliko vrednost za potrošnike (v obliki virtualnih pomočnikov), kar je pospešilo sprejemanje tega, kar ima večina ljudi za glasovno iskanje.

Glasovno iskanje raste

Nedavne statistike in napovedi kažejo presenetljivo stopnjo rasti in deleža glasovnega iskanja. Google je sporočil, da 20 odstotkov njihovih mobilnih poizvedb uporablja glasovno iskanje, Baidu in comScore pa predvidevata, da bo do leta 2020 50 odstotkov vseh iskanj glasovnih. Prvo vprašanje, ki si ga zastavljajo oglaševalci, so možnosti monetizacije, a blagovne znamke in lastniki platform morajo razumeti, kako in zakaj ga uporabljajo potrošniki ter kakšni so izzivi, ki spremljajo tehnologijo na splošno.

Podjetja, ki želijo izkoristiti »glas« (ali računalništvo brez zaslona), morajo razumeti, da gre trenutno za nišno in kompleksno priložnost, a to se bo spremenilo hitreje, kot se bo večina podjetij zmožna odzvati, predvsem ko bodo na voljo primerni modeli monetizacije.

Nasveta povprečnemu podjetju sta okrepitev njegove spletne prisotnosti s posodobitvijo in z upoštevanjem standardiziranih strukturiranih podatkovnih formatov (podatki o lokalnem poslovanju, katalogi izdelkov ipd.) ter priprava vsebine, katere ton je bolj pogovoren, denimo pri pogosto zastavljenih vprašanjih.

Razumevanje čustev prek tona glasu

Virtualni pomočniki z uporabo strojnega učenja začenjajo razumeti čustva in stanje duha prek tona glasu in vzorcev vedenja uporabnikov. Predlogi, priporočila in reference zato ne bodo osnovani zgolj na izrecni nameri uporabnika. Gre za prehod, pri katerem se bo v prihodnje povečal obseg oglaševanja napravam in ne več ljudem. To ne pomeni, da potrošniki ne bodo več raziskovali, ko se bodo odločali, ali da virtualni pomočniki ne bodo mogli vizualizirati predlogov kot odziv na glasovne ukaze, a vedenje potrošnikov se bo spremenilo.

Kar je pri tem pomembno, sta spoštovanje sprememb, ki jih bo prineslo glasovno iskanje, in upoštevanje eksponentne rasti uporabe glasovnega iskanja, ki jo omogočajo vse pametnejši virtualni pomočniki. Tudi če večina tehnoloških velikanov še nima ustreznega poslovnega načrta glede tega.

Deli

Arhiv