V ZDA je v uporabi 45 milijonov glasovno upravljanih naprav, ki jih odlikuje glasovna umetna inteligenca. Do 2019 naj bi to število zraslo na 67 milijonov.
Pred dvema desetletjema, ko sta bila ustanovljena Amazon in Google, bi le jasnovidec lahko napovedal, da bosta ti dve podjetji sčasoma začeli fizični svet spreminjati v obsežen, glasovno aktiviran vmesnik. Glas, ki ga poganja umetna inteligenca, je tisto, zaradi česar je zanimivo opazovati omenjeni podjetji, saj se njuna pametna zvočnika – dve leti star Amazon Echo in osem mesecev star Google Home – vse bolj uveljavljata.
Glasovna umetna inteligenca bo krojila naš svet
Po podatkih eMarketerja je v ZDA trenutno v uporabi 45 milijonov glasovno upravljanih naprav, ta številka pa se bo do leta 2019 povzpela na 67 milijonov. Amazon Echo, ki ga odlikuje glasovna umetna inteligenca, imenovana Alexa, predstavlja približno 70 odstotkov trga pametnih zvočnikov. Vizija storitve Amazon Alexa je, da bodo potrošniki lahko dostopali do nje kadarkoli in kjerkoli. To pomeni, da bodo kupci lahko govorili s svojimi avtomobili, hladilniki, termostati, svetilkami in z drugimi napravami – doma in zunaj njega.
Medtem ko se oglaševalci ukvarjajo s tem, kako točke dotika pretvoriti v točke poslušanja, pa se strokovnjaki za iskalni marketing osredotočajo na to, kaj je mogoče narediti z rešitvama Amazon Echo in Google Home, ki ju odlikuje glasovna umetna inteligenca Alexa oziroma Assistant. Z glasom, ki nadomešča konice prstov, je iskanje spet na točki nič, ko govorimo o blagovnih znamkah.
V prihodnosti še srdit boj na področju glasovnega iskanja
Googlov cilj je z Google Assistantom ustvariti personalizirano uporabniško izkušnjo, ki lahko odgovarja na vprašanja, upravlja z nalogami, pomaga opravljati stvari in še mnogo več. Z ustvarjanjem te izkušnje so že začeli, a podrobnosti glede oglaševanja v storitvi Assistant doslej še niso predstavili. »V bližnji prihodnosti bo organsko iskanje način, da bodo blagovne znamke predstavljene v rešitvi Google Home«, je prepričan predsednik podjetja 360i, ki napoveduje, da bo do leta 2020 50 odstotkov vsega iskanja opravljenega prek glasovnih tehnologij.
Blagovne znamke, ki so zdaj zadovoljne, če se pri iskalnih poizvedbah na namiznih računalnikih in telefonih prikazujejo med prvimi petimi zadetki, se bodo morale navaditi na novo resničnost iskanja. Pri glasovnem iskanju bodo morale zasesti prvo ali drugo mesto, sicer bodo tvegale, da potrošniki ne bodo slišali njihovih sporočil. Zato bo na tem mestu v prihodnosti potekal še srdit boj.
Glasovna umetna inteligenca bo imela velik vpliv na trgovino
Glede na to, da bi glasovna umetna inteligenca v prihodnosti lahko imela velik vpliv na trgovino, ki jo poganja iskanje, bi bilo pametno, da bi Amazon in Google spodbujala najboljše prakse v industriji. Poleg tega pa bosta morda na tem področju želela ustvariti večji krog igralcev, ki bi vključeval tudi Facebook, Apple, Samsung in Microsoft. Facebook je nedavno kupil zagonsko podjetje Ozlo, ki se ukvarja z umetno inteligenco. Šušlja se, da sam razvija glasovno tehnologijo. Applovo moč na tem področju predstavlja Siri, Samsung pa je julija predstavil glasovne zmogljivosti svojega asistenta Bixby. Tudi Microsoft bo nadaljeval z razvojem svoje asistentke Cortane.
»Glasovna umetna inteligenca se je počasi prikradla v naša življenja. Čeprav se ne zavedamo, nas večina že uporablja novo tehnologijo, nekateri celo dnevno. Največkrat se z njo srečamo na telefonu (npr. klici, informacije) in v avtu (npr. navigacija). Razvijalci tehnologije priložnost vidijo povsod, od osebne asistentke, opozarjanje na nevarnosti, pomoč pri boleznih (npr. demenca), pomoč pri razumevanju govora (za gluhe in naglušne osebe) do pomoči ljudem s posebnimi potrebami (npr. nova oblika pomoči za osebe z avtizmom). Tehnologija, ki nam ne le omogoča hitrejše in lažje delovanje, temveč poskrbi tudi za tiste, ki so pomoči res potrebni,« komentira Nejc Lepen, direktor razvojnega oddelka v podjetju iPROM.