Generacija Z in milenijci ter njihova medijska potrošnja so za podjetja izjemno pomembni, saj trendom, ki jih postavljata ti dve demografski skupini, pogosto sledijo tudi druga občinstva.
Opazovalci trendov veliko pozornosti namenjajo spremljanju navad medijske potrošnje in naklonjenosti posameznim medijem milenijcev (20–33 let) in generacije Z (14–19 let). Ti dve demografski skupini potrošnikov – generacija Z in milenijci – sta za podjetja vse bolj pomembni, saj jima v uporabi medijev sledijo tudi druga občinstva.
Katerim medijem so naklonjeni generacija Z in milenijci?
Ključne ugotovitve študije Deloittea in GlobalWebIndexa, ki ponuja najnovejše vpoglede v vedenje generacije Z in milenijcev:
- Ljubezen do družbenega ne kaže nobenih znakov usihanja: v svetovnem merilu je približno ena minuta od treh, preživetih na spletu, namenjena uporabi družbenih omrežij in trenutnemu sporočanju. Digitalni potrošniki tovrstnim dejavnostim namenijo več kot dve uri dnevno, pri starostni skupini 16–24 let se ta čas poveča še za 40 minut. 94 % v raziskavi sodelujočih ima vsaj en račun za družbeno omrežje. Povprečen internetni uporabnik ima približno osem družbenih računov, leta 2012 je imel tri.
- Priljubljenost Instagrama še naprej raste: Instagram ima podoben doseg kot Twitter, v starostni skupini 16–34 let pa ga celo prekaša. Facebook, Facebook Messenger in WhatsApp še naprej uživajo visoko stopnjo vsakodnevne uporabe. V ZDA je Snapchat najbolj priljubljena aplikacija za sporočanje med predstavniki generacije Z, kar bo zagotovo vplivalo na nadaljnji razvoj funkcionalnosti, podobnih Snapchatu, ki smo jim priča v številnih Facebookovih mobilnih rešitvah.
- Spletni video je popolnoma uveljavljena platforma: med vsemi internetnimi uporabniki, starimi med 16 in 64 let, jih 92 % gleda video posnetke vsak mesec, nekaj manj kot polovica jih gleda TV v živo in spletno TV/filme, 53 % pa jih spremlja šport prek spleta.
- Generacija Z je hitro postala generacija Netflix: v Severni Ameriki 70 % generacije Z vsak mesec gleda Netflix, v svetovnem merilu je takih 25 %. Generacija Z spremlja TV prek spleta pogosteje kot druge demografske skupine, in sicer v povprečju eno uro in 11 minut dnevno.
- Mlajša občinstva uživajo v maratonskem gledanju TV-serij: ljubezen do vsebin OTT je lahko eden izmed razlogov, zakaj generacija Z in milenijci v ZDA TV-serije gledajo maratonsko, torej v daljšem časovnem obdobju. 40 % milenijcev in generacije Z to počne tedensko, kaže raziskava Digital Democracy. Približno polovico časa spremljajo TV-oddaje in filme na drugih napravah, ne na TV-ju.
- Ameriško občinstvo se nagiba k brezplačnim pretočnim storitvam: naročnine za pretočne video storitve so se v preteklih štirih letih povečale za 18 % (z 31 % v letu 2012 na 49 % v letu 2016), saj je večina gospodinjstev naročenih na storitve, kot so Hulu, Amazon Prime in Netflix. Med generacijo Z, milenijci in generacijo X (35–50 let) se ta delež poveča na 60 %.
- Odpovedovanje naročnin na kabelsko ali satelitsko TV lahko postane prevladujoči trend: milenijci in generacija Z utirajo pot odpovedovanju naročnin na kabelsko ali satelitsko TV. Glede na prevlado mobilnih naprav pri vplivanju na medijske in komunikacijske navade to ni presenetljivo. Generacija Z je na spletu prek mobilnih telefonov bistveno več kot na vseh drugih napravah skupaj.
»Predstavniki obeh generacij imajo po raziskavah veliko kupno moč in je za marketingaše izredno pomembno skrbno nagovarjanje obehgeneracij. Vendar se od sedaj najmočnejše generacije t. i. »baby boom«, razlikujejo v velikih stvareh; so digitalno nativni (nagovarjanje poteka po drugačnih, predvsem digitalnih kanalih), produkti podjetja so jim veliko bolj pomembni, kot pa sama blagovna znamka (v iskanju boljše kvalitete, bodo znamko hitro zamenjali), pomembna jim je vključenost in biti slišan ter najbolj zanimiv podatek je, da oboji ljubijo pripovedovanje zgodb t. i. »storytelling«. Pomembna je dobra zgodba, prepričljivost in avtentičnost. Predstavniki generacija Z in milenijci si želijo biti povezani z blagovno znamko na način, da jih znamka vključi v sam proces grajenja zgodbe. Sodelovanje je po izkušnjah izredno pomembno predvsem pri grajenju dolgoročne povezanosti z blagovno znamko. Kdor danes ne bo ponudil osebne, interaktivne izkušnje, ki predvsem odraža najnovejši digitalni napredek, tvega izgubo svojih kupcev/sledilcev. Kljub temu, da obstaja nemalo povezav med obema generacijama, je pomembno, da marketingaši pri svojih akcijah ločijo ciljni skupini, zaradi same uspešnosti kampanje,« dodaja Andrej Beširevič, specialist za digitalne koncepte.