Digitalno oglaševanje in njegova donosnost sta štiri evropske telekomunikacijske velikane vodila do ustanovitve skupnega tehnološkega podjetja.
Evropski telekomunikacijski velikani Deutsche Telekom AG (DT), Orange SA, Telefónica SA in Vodafone Group PLC so podpisali strateško partnerstvo, v okviru katerega so ustanovili skupno tehnološko podjetje, katerega namen je ustvarjanje skupne močne strateške prednosti na vse bolj rastočem trgu digitalnega oglaševanja, ki ga sicer obvladujejo ameriška podjetja, kot sta Alphabet in Meta Platforms.
Skupno podjetje bo telekomunikacijskim podjetjem omogočilo monetizacijo baz s podatki o strankah. Partnerji ocenjujejo, da se bo vstop na trg digitalnega oglaševanja izkazal za donosnega, saj bo digitalno oglaševanje po napovedih podjetja Magna Global do leta 2027 v Zahodni Evropi predstavljalo skoraj tri četrtine skupne porabe naložb namenjenih za celoten oglaševalski kolač.
Na svojih domačih trgih imajo omenjeni ponudniki telekomunikacijskih storitev izjemno velik doseg, ki zajema 116,6 milijona uporabnikov mobilnih, 35,7 milijona širokopasovnih in 28,4 milijona uporabnikov televizijskih storitev. S skupnim podjetjem pa se lahko ta doseg razširi na 401,3 milijona mobilnih, 83,4 milijona širokopasovnih in 45,4 milijona televizijskih naročnin v Evropi. Priložnost na področju digitalnega oglaševanja je tako izjemna.
Za večjo vlogo in vstop na trg digitalnega oglaševanja si je več operaterjev prizadevalo že v preteklosti, a so se soočili z regulatornimi ovirami. Evropska komisija pa je zdaj skupnemu podjetju dala zeleno luč, kar nakazuje, da bodo združeni telekomunikacijski velikani lahko vstopili na ta izjemno donosen trg, ki ga predstavlja digitalno oglaševanje.
Njihova platforma TrustPid, ki je zasnovana skladno z evropskimi politikami glede zaščite podatkov, kot sta GDPR in direktiva ePrivacy, omogoča podatkovno gnano, ciljano digitalno oglaševanje. Skupina European Digital Rights (EDRi) to platformo vidi kot sistem prvoosebnih podatkov, ki spodbuja oglaševalce, spletne strani in aplikacije, da sledijo dejavnostim in vedenju uporabnikov za prodajo mikrociljanih oglasov. Če bo Evropska komisija telekomunikacijskim operaterjem dovolila, da monetizirajo svojo bazo podatkov o uporabnikih, so ti v najboljšem položaju, da zagotovijo programatično, ciljano oglaševanje v fiksnih in mobilnih omrežjih, spletnih lastnih medijih in na video platformah (OTT).
»To strateško partnerstvo je dokaz, da se napredna tehnološka podjetja zavedajo pomena lastne oglaševalske infrastrukture in vrednosti prvoosebnih podatkov v luči ukinjanja tretjeosebnih piškotkov. Ta pomemben strateški premik na trgu odpira številne priložnosti za podjetja, ki upravljajo z množico lastnih podatkov o uporabnikih in ustvarja prostor za nove poslovne modele in vire prihodkov. Zavedati se je treba, da vstopamo v novo obdobje ciljanega oglaševanja z izkoriščanjem prvoosebnih podatkov brez ogrožanja identitete uporabnikov«, je novico komentiral Žiga Komac, direktor prihodkov v družbi iPROM.