Vlaganje v oglaševanje v tradicionalnih medijih se je drastično zmanjšalo, na drugi strani pa digitalno oglaševanje dosega in presega nove mejnike.
Digitalno oglaševanje v 2017
Digitalno oglaševanje je v prvem četrtletju 2017 v Združenem kraljestvu (UK) predstavljalo več kot 50 % vsega medijskega zakupa. K temu je nedvomno doprineslo zmanjševanje medijskega zakupa v drugih, t. i. tradicionalnih medijih.
Internetne oglaševalske naložbe so se v prvem četrtletju povečale za 10,1 %, predvsem na račun oglaševanja na mobilnih telefonih, na katerem so oglaševalci med letom zvišali izdatke za oglaševanje za kar 36,2 %, je poročalo Oglaševalsko združenje Združenega kraljestva (Advertising association (AA) – UK).
Za primerjavo, skupna poraba za oglaševanje v medijih se je povišala zgolj za 1,3 % v primerjavi s preteklim letom, kar je že peto zaporedno četrtletje rasti.
Padec vlaganj v oglaševanje v tradicionalnih medijih
Napoved oglaševalskih trendov v letu 2017, ki jo je pripravilo Oglaševalsko združenje Združenega kraljestva, je najbolj prizadela tiskane medije. Poraba denarja, namenjenega za oglaševanje v tiskanih medijih, je padla za kar 16 %, oglaševanje na TV pa se je zmanjšajo za 6,2 %. Do konca leta pa pričakujejo še dodaten padec, in sicer za 1,9 %. Zmanjševanje oglaševanja na TV-ju je bilo pričakovano, čeprav ga blagovne znamke kljub manjši uspešnosti še vedno jemljejo kot varen pristan.
Zadnji podatki kažejo, da se večji trgovci vse bolj odločajo za zmanjševanje oglaševanja na TV-ju, ki je v prvem četrtletju upadlo za kar 25 %.
Do konca leta še 11 % rast digitalnega oglaševanja
eMarketer napoveduje, da se bo trend rasti digitalnega oglaševanja v Združenem kraljestvu še nadaljeval in zrastel za približno 5,5 %, kar je 18,8 milijarde funtov (oz. 21 milijard evrov). V veliki meri bo za rast odgovorno digitalno oglaševanje, saj se pričakuje 11 % povečana rast naložb. To je v Združenem kraljestvu edini medijski kanal, ki je zabeležil dvomestno rast.
»Trend rasti naložb v digitalno oglaševanje se nadaljuje. Digitalno oglaševanje je po poročanju zavoda IAB Slovenija v letu 2016 glede na preteklo leto zraslo za kar 33,2 %, trenutno pa predstavljala že 24 % delež celotnega oglaševalskega kolača. Različna svetovna oglaševalska združenja trend rasti napovedujejo tudi za drugo polovico leta. K temu nedvomno botrujejo tudi oglaševalske spremembe pri večjih svetovnih blagovnih znamkah, ki se vse bolj ali pa v celoti odmikajo iz oglaševanja na TV-ju (npr. Adidas je zaradi svoje ciljne skupine popolnoma prenehal z oglaševanjem na TV-ju),« digitalno oglaševanje komentira Leon Brenčič, direktor odnosov z naročniki v podjetju iPROM.