Digitalni radio postaja v Zahodni Evropi vse bolj priljubljen – v Združenem kraljestvu ga posluša že več kot 61 odstotkov odraslih.
Digitalni radio dobiva v Zahodni Evropi vse večji zagon. Radioplayer s sedežem v Združenem kraljestvu je nedavno napovedal dogovor o nameščanju pametnih radiev v Audijeve avtomobile, Radio France pa bo kmalu svojim poslušalcem omogočil sestavljanje lastnih seznamov predvajanja vsebin javne radiotelevizije.
Digitalni radio Radioplayer in Audi
Radioplayer je digitalna radijska platforma, ki jo je predstavil BBC, zdaj pa je v lasti konzorcija radijskih postaj Združenega kraljestva. Radijskim poslušalcem v Združenem kraljestvu omogoča pretakanje oddaj iz več kot 400 radijskih postaj Združenega kraljestva prek spletnih brskalnikov, mobilnih naprav in drugih povezanih naprav.
Februarja letos je predstavil Radioplayer Car, glasovno nadzorovan »hibridni« radijski sprejemnik, ki starejšim radijskim stereom omogoča preklapljanje med frekvenco FM, digitalnim avdio oddajanjem (DAB) in možnostmi pretakanja z namenom najti najmočnejši signal.
Radioplayer je sporočil, da bo Audi prvi proizvajalec avtomobilov, ki bo v svoje nove avtomobile namestil hibridno radijsko tehnologijo. Na voljo naj bi bila v Združenem kraljestvu, Avstriji, Belgiji, Nemčiji, na Irskem, Norveškem ter v Kanadi in Peruju.
Nove hibridne radie bo odlikoval aplikacijski programski vmesnik (API), ki omogoča ustvarjanje personaliziranih radijskih priporočil, iskalnih rezultatov in drugih vsebin.
61 odstotkov odraslih v Združenem kraljestvu posluša digitalni radio
Dogovor z Audijem prihaja v času, ko se radijski poslušalci na domačem trgu Radioplayerja v Združenem kraljestvu vse bolj obračajo k digitalnim možnostim. Več kot 61 odstotkov odraslih v Združenem kraljestvu je v drugem četrtletju letošnjega leta tedensko poslušalo radio na digitalni platformi, kaže raziskava organizacij Radio Joint Audience Research Limited (RAJAR) – UK, Ipsos MORI in RSMB.
Poleg tega raziskava ugotavlja, da je bilo 48,7 odstotka radijskega poslušanja v omenjenem četrtletju opravljenega prek digitalne platforme, v enakem obdobju leta 2016 je bil ta delež 45,3-odstoten. Digitalni radio se v Združenem kraljestvu zdaj približuje poslušanju radia na frekvencah AM/FM. Upoštevajoč to dejstvo, je vlada predlagala, da se sproži načrtovana faza opuščanja starejše radijske tehnologije, ki je sorodna popolnemu digitalnemu preklopu, ki se je v začetku letošnjega leta zgodil na Norveškem.
Digitalni radio v Franciji še v zgodnji fazi sprejemanja
Digitalni radio v Franciji je na podobni poti, vendar je še v precej zgodnejši fazi sprejemanja. Po WorldDAB-ovih podatkih je penetracija gospodinjstev za DAB aprila 2017 v Franciji znašala le 12 odstotkov, v Združenem kraljestvu pa 58 odstotkov. DAB je bil uveden v Parizu, Nici in Marseillu leta 2014, Strasbourg, Lyon in Lille pa so se na seznam mest s postajami DAB uvrstili letos. Julija si je državni regulator elektronskih medijev začel prizadevati za pospešitev razvoja digitalnega oddajanja po celi Franciji.
Penetracija internetnega radia med internetnimi uporabniki, starejšimi od 15 let, je bila v Franciji v zadnjem četrtletju 2016 35-odstotna, kažejo podatki podjetja Médiamétrie. Medtem se je od leta 2014 čas, porabljen za tradicionalne radie, skrajševal za minuto ali dve vsako leto, kažejo Médiamétriejevi podatki, navedeni v Zenithovem poročilu, objavljenem maja 2017.
Nova pobuda javne radijske postaje Radio France bi lahko še nadalje spodbudila poslušanje digitalnega radia. Najavila je namreč, da namerava v prvi četrtini 2018 uvesti aplikacijo One World, ki bo poslušalcem omogočila izbor vsebine iz celotnega nabora sedmih postaj Radia France.